מליאת הכנסת מתכנסת היום לדיון מיוחד בפגרה, בין היתר לפי בקשת הממשלה לקדם תיקון לתקציב המדינה ולאפשר את העלאת הגירעון הממשלתי לטובת מימון ההוצאות הדרושות לצרכים אזרחיים (כמו תקציבי הפינוי לתושבים), ובקואליציה דרשו גיוס מלא ואף פירקו את המוקשים שהציבו חלק מהסיעות בדרך.

עם זאת, דווקא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ייעדר מהדיון וההצבעה שתתקים היום, לאור העובדה שהוא בביקור בארצות הברית, שם השתתף בוועידת MEAD המתקיימת בעיר וושינגטון וגם קיים פגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ובכירים נוספים בממשל ביידן.

במפלגת המחנה הממלכתי מבהירים שמדובר בביקור משמעותי עם פגישות מדיניות חשובות וממילא ההצבעה היום היא רק על חוק העלאת הגירעון, ורק ביום חמישי צפויה ההצבעה על השינויים בתקציב הנוכחי, ולכך גנץ כבר יחזור וישתתף.

בתוך כך, לאחר הפגישה עם מזכיר המדינה, גנץ הודה לבלינקן על מעורבותו העמוקה של הממשל גם בימים אלו במאמצים להשבת החטופים, וציין כי יש למתווה להשבת החטופים שעל השולחן תמיכה נרחבת הן בכנסת, והן בציבור הישראלי, וכי לנתניהו תהיה גם רשת ביטחון פוליטית להעבירו. 

לצד זאת אמר גנץ, כי לאחר חודשים שבהם חמאס לא קיבל את המתווה, מצופה מהעולם שיתן גיבוי לישראל להגביר את הלחץ האזרחי והצבאי בעזה - זה מה שהביא את עסקת החטופים הראשונה, וזה גם מה שיזרז את הכרעת חמאס.