אביגדור ליברמן מעריך שגדעון סער עשוי להצטרף כבר בתקופה הקרובה לממשלה, ולדבריו הדבר יקרה כחלק ממהלך גדול במסגרתו ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לפטר את שר הביטחון יואב גלנט - כך עולה מדברים שאמר יו"ר ישראל ביתנו בראיון מיוחד לכתבתנו אנה ברסקי בפודקאסט מעריב. 

"נתניהו פשוט לא ייתן לאף אחד לעבוד," אמר ליברמן בפודקאסט. "כבר הייתי בסרט הזה. אם הוא ירצה, ואני מניח שהוא ירצה להרחיב את הקואליציה, כי כבר לא קיימת שאלה האם הוא יפטר את שר הביטחון, אלא רק מתי. לדעתי, כל כוונתו היא להיפטר גם משר הביטחון וגם מהרמטכ"ל ולשים יס-מנים שתפקידם אפשר לתאר כעוזר של המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. אני מניח שאנשי לשכתו של נתניהו ינסו להכניס את גדעון סער. אבל לדעתי נתניהו לא הסכים לתת לו את תפקיד שר הביטחון. הוא בטח יסכים לתת לו את משרד החוץ ולשים את ישראל במשרד הביטחון".

הכתבת הפוליטי של מעריב אנה ברסקי ויו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן (צילום: אבשלום ששוני)
הכתבת הפוליטי של מעריב אנה ברסקי ויו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן (צילום: אבשלום ששוני)

לדבריו, "הממשלה הזאת פשטה את הרגל, היא לא מסוגלת לטפל בכלום. אי אפשר לנהל מלחמה כשראש הממשלה ושר הביטחון לא מדברים אחד עם השני. אי אפשר לטפל במלחמה בכל העניינים כששר הביטחון והשר לביטחון לאומי בנתק מוחלט במקרה הטוב, ובמקרה היותר שכיח פשוט מחליפים האשמות אחד עם השני. אי אפשר לנהל מלחמה כשראש הממשלה אוסר בזמן מלחמה מראש השב"כ וראש מוסד להיפגש עם שר הביטחון. זה פשוט טרלול אחד גדול. אי אפשר לנהל ככה מלחמה, ולכן הממשלה הזאת אין לה סיכוי להצליח".

במילים אחרות, השליחים של נתניהו יגיעו גם אליך בקרוב עם הצעה שתשמע רצינית, 'מר ליברמן, תצטרף בבקשה לממשלת אחדות רחבה'. מה תהיה התשובה?
"זה לא עובד בסיסמאות. לפני שאתה מצטרף, אתה אומר על בסיס מה אתה מצטרף: מה קורה עם חוק הגיוס, מה קורה עם החטופים, איזו תוכנית יש לגבי צפון ואיזו לגבי הדרום, איך יוצאים מהמשבר. עם כל זה שאתה לא מסכים מראש, אין טעם להיכנס".

ההסכת המלא יפורסם בהמשך השבוע במעריב