בהקלטות שפורסמו היום (שני) בתכנית בנימינו וגואטה ברדיו כאן רשת ב' נשמע הרב אלחנן דנינו, אביו של אורי דנינו, החייל החטוף שנרצח בשבי והושב לארץ בשבוע שעבר, מטיח בראש הממשלה בנימין נתניהו: "אדוני, הבן שלי נרצח במנהרות שאתה בנית. הן נבנו במשמרת שלך, בבטון ובכסף שאתה הכנסת לרצועה 15 שנה. תפסיקו שם למעלה להתעסק בשטויות ולחרחר ריב ומדון. לא מגיע לנו את הארץ הזאת ללא אחדות. לא מגיע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אני שומע את הזעקה של משפחות החטופים שאיבדו את היקר להן מכל. רעייתי ואני הולכים למפגשים קורעי לב, שפשוט שוברים את הלב לרסיסים. אני שומע, אני מקשיב, אני גם לא שופט, ואני עושה הכל כדי להחזיר את החטופים וכדי לנצח במלחמה״.

איפה היה הצבא בשבת השחורה? עכשיו נחשף פרט דרמטי על הרמטכ"ל | חשיפת מעריב  
אמו של יגב בוכשטב ז"ל: "על פי דוח הנתיחה שקיבלנו - הוא הוצא להורג"

אורי דנינו (צילום: באדיבות המשפחה)
אורי דנינו (צילום: באדיבות המשפחה)

"לא תהיה לנו תקומה ללא הארץ הזאת", הוסיף דנינו. "תסגור בבקשה את הלשכה שלך לעשר דקות עם עצמך ביום, ותחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא. תתבודד, אתה עם בוראך ותחשוב איפה הקדוש ברוך הוא בתמונה שלך, איפה הערך היהודי שאתה מביא". 

לדברי דנינו, "האסון הזה קרה בגלל הפילוג והפירוד שהיה, זה ברור כשמש שזה מה שהיה. אל תתעסקו בפוליטיקות קטנות וזולות ובספינים, אין שום מחיר לחיי אדם".

בנימין נתניהו בפנייה למשפחות החטופים. קרדיט: לשכת ראש הממשלה (צילום :לשכת ראש הממשלה)

עוד אמר אלחנן לפי ההקלטות שפורסמו: "אני פונה מפה בשביל האחרים שנשארו שם (...) השם זיכה אותי לנס שהבן שלי קבור בהר הקודש בעיר הקודש. לקבור גופה שלמה נהיה נס? לאיזה מצב הבאתם אותנו? איפה הגענו? מה קרה לכם? מה? תתעוררו!".

אלחנן ביקש מראש הממשלה: "תגבירו אחדות, תגבירו אהבת ישראל, תספיקו עם ספינים ושטויות, נו באמת, אתה מנהיג. נבחרת, נשלחת להנהיג. תנקה מעליך את כל השטויות. נכנס פה יותר מדי דברים פנימה", הוסיף.

לפי ההקלטות, ראש הממשלה השיב לדברים אלו בשאלת תם: "אילו דברים?".

על כך השיב אלחנן בכאב: "תפסיקו להתעסק בלאסוף מנדטים ולהתעסק בסקרים מה יביא ומה לא. תפסיקו. אני באמת לא יודע אם היתה עסקה או לא עסקה. אבל סלח לי אדוני, הכל קרה במשמרת שלך. הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית במשמרת שלך. סלח לי, סלח לי, אתה הרבה שנים בשלטון, הרבה מאוד, הבטון והדולרים נכנסו במשמרת שלך. אתה חייב את חייהם של כולם. מגלגלים זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב. אני חס וחלילה לא קובע, אני לא שותף לשיח שבחוץ, שתקנו 11 חודשים כי אנחנו מאמינים בריבונו של עולם, אני אני מאמין שכלום לא ישתנה. תסגור את עצמך ותחשוב על הערך היהודי שאתה מביא".

בהמשך השיחה אמר ראש הממשלה לרב אלחנן: "אני מכיר את התחושה הזאת שלכם. הזעקה שלכם והמועקה שלכם היא כל כך ברורה. אין יום ואין לילה. כל דבר מזכיר והכל כואב בצורה בלתי רגילה. אתה אמרת הלנצח נאכל חרב? והתשובה היא אם לא תהיה לנו חרב ביד החרב תאכל אותנו. אנחנו עומדים כאן מול מפלצות".

בתגובה השיב אלחנן: "לא עשית את זה 15 שנה, אל תבוא עכשיו אחרי שהם שם לעשות את את זה. 15 שנה ישבת בשקט, לא עשית כלום".

נתניהו השיב: "לא ישבנו בשקט".

אלחנן: "ציידת אותם בחרבות ובמנהרות ודולרים. לא עשית כלום".