המשטרה עצרה הבוקר (שני) תושב נהריה בחשד שפרסם סרטון בו נראה כשהוא מאיים בסכין על עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר. על רקע האיומים והגברת המאבק של משפחות החטופים והאיומים שוחחה היום צנגאוקר עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד ברדיו 103fm.

בתחילת השיחה התייחסה לסרטון האיומים שפורסם נגדה: "אני כבר רגילה לזה. זו לגמרי תוצאה ישירה של ההסתה של ההנהגה שלנו. אם ראש הממשלה וחברי הקואליציה שלו היו יוצאים נגד האמירות שמעמיקות את הקרע העצום שיש לנו בעם הייתי מתרגשת, אבל אני כבר רגילה לזה".

אב החטוף הטיח בנתניהו: "בני נרצח במנהרות שבנית, בכסף שהכנסת לרצועה" | האזינו  
אביגדור ליברמן חושף בראיון מיוחד: "ייתכן שגדעון סער ייכנס לממשלה בקרוב"

מתן צנגאוקר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
מתן צנגאוקר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

עוד הוסיפה צנגאוקר: "דווקא סרטון כזה מחזק אותי, אני יודעת בשביל מה המאבק שלי, כמה אני הולכת בצדקת הדרך, אין משהו יותר חשוב מלהחזיר את החטופים הביתה. גם אם אספוג קללות ואיומים, גם אם נגיע לעימותים פיזיים ואני אחטוף מכות - מתן שווה את הכל. אני אעשה בשבילו הכל". 

בהמשך השיחה אמרה על ח"כ בני גנץ: "הלחימה העצימה כבר הסתיימה מזמן, 80% מגדודי רפיח כבר חוסלו, שלא לדבר על שאר המקומות, וצה"ל פועל בשיטת הפשיטות. אם אנחנו יודעים שהלחץ צבאי הורג חטופים ומחזיר אותם הביתה בשקיות שחורות - איך היום בני גנץ כמי שהיה רמטכ"ל, שר ביטחון, וחבר קבינט שמודע למידע שחטופים חוזרים מתים כשמופעל לחץ צבאי והוא יוצא באמירות כאלו על הגברת הלחץ הצבאי? איזה חוסר אחריות משווע וחוסר רגישות, כנראה שגמלה בדעתו הרעיון והמחשבה להקריב את החטופים".

"משפחות החטופים לא מובילות מחאה כדי להפיל את ראש הממשלה, אנחנו אומרים לראש הממשלה שהוא כשל מה-7 באוקטובר, החטופים לא בבית, נהרגים לנו חיילים ואין פתרון בחזית הצפונית. אותי לא מעניינת פוליטיקה, אותי מעניין שמתן יחזור הביתה ושמאה החטופים והחטופות יחזרו הביתה. מי יחזיר אותם? זה לא מעניין אותי, אני לא מתכוונת להפיל ממשלות ולהרכיב קואליציות", טענה.

בסיום השיחה סיכמה: "יש לי את עם ישראל, את התמיכה הציבורית, רוב הציבור רוצה את החטופים בבית בעסקה גם במחיר של הפסקת המלחמה. העם הוא זה שמחליט מה יקרה במדינה, לא ראש ממשלה שאין לו לגיטימציה והוא לא יודע לקבל החלטות ומפקיר חטופים למוות. אני לא מעוניינת להיפגש עם ראש הממשלה".

סייע בהכנת הכתבה: אליעזר בן יהודה.