נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, נפגשו היום (שני) עם בני משפחותיהן של קרינה, לירי, דניאלה, נעמה ואגם - התצפיתניות שנחטפו באכזריות מבסיסן במוצב נחל עוז בשבעה באוקטובר ומוחזקות מאז בשבי החמאס בעזה. הרצוג דיבר עם המשפחות על מצבם של החטופים ועל הדחיפות להשיבם הביתה, בין היתר הזכיר כי המערכה פוליטית צריכה להיענות לקריאה ולהיכנס תחת האלונקה. 

הערב, הגיב השר לביטחון לאומי על דבריו של הרצוג במפגש זה ותקף - "קריאתו של הנשיא לממשלת אחדות היא חסרת אחריות ומשתפת פעולה עם חמאס".

בסביבת השר מאשרים: "גולדקנופף הודיע - חוק גיוס תוך 3 שבועות או שאין תקציב" | חשיפת מעריב

יצחק הרצוג עם משפחות התצפיתניות (צילום :אבי קנר)

הרצוג אמר בשיחתו עם המשפחות: "אני מסתכל עליכם ורואה תעצומות נפש. ואני אומר, איך אפשר? איך אפשר לעבור 11 חודשים את הגיהנום הזה? אני עושה, ומתפלל כל דקה וכל רגע למען שובן. ראיתי את הדו״חות הפתולגיים על ששת החטופים שנרצחו בשבי, והזדעזעתי עד עמקי נשמתי. גם כשאתה מלווה אותם למנוחות אבל גם כשאתה קורא את הדו״חות - אתה מבין את עוצמת הרשע. שלא נתבלבל לרגע, הרשע מתחיל ונגמר אצל סינוואר - שם הרשע, אצלו ואצל חייליו המחבלים הנתעבים הללו. אחרי שאמרנו את זה - זה ברור שכל מה שהם רוצים זה לפלג אותנו, לפצל אותנו ולסכסך בינינו, ולחגוג על כך שאנחנו רבים בתוכנו". 

בעניין המצב הפוליטי בהקשר של שחרור החטופים אמר: "זהו רגע מכריע, אם אנחנו רוצים להחזיר את החטופים אנחנו צריכים להיות מאוחדים בכל הכוח. וזה אומר גם להיענות לקריאה שנאמרה פה עכשיו - המערכת הפוליטית חייבת להתייצב בכל הכוח ביחד, מאחורי שחרורם והשבתם של החטופות והחטופים הביתה במהרה. ביחד, להיכנס מתחת לאלונקה, לעשות כל צעד שאפשר כדי לדחוף את מקבלי ההחלטות להביא את החטופות והחטופים הביתה".

עוד הוסיף הרצוג בנושא: "ברור לכולנו שלכל עסקת חטופים יהיו מחירים כואבים. זה ברור לנו. אבל אני חושב שבלי הבאת החטופים הביתה, המחירים יהיו הרבה הרבה יותר כואבים לחברה הישראלית. צריך לעשות כל שניתן כדי להחזיר אותם הביתה במהרה״.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדברים ומסר: ״קריאת הנשיא הערב ל'ממשלת אחדות כדי להשיב את החטופים', הינה קריאה חסרת אחריות המשתפת פעולה עם תעמולת חמאס ועלילת הדם של השמאל הקיצוני, לפיה כביכול ממשלת ישראל המכהנת לא מעוניינת בהשבת החטופים לביתם - כאשר מי שמחזיק בהם ומונע את השבתם הם מרצחי החמאס בלבד. עוצמה יהודית תומכת בהכרעת חמאס והשבת כל החטופים לביתם". 

עוד הוסיף בן גביר: "עוצמה יהודית תמשיך להתנגד לעסקה מופקרת שתביא עלינו נרצחים וחטופים נוספים, ולהתנגד לשיתוף פעולה במו״מ שתכליתו סחיטת ישראל לויתורים שיובילו לאסון. יש להגביר לחץ צבאי עצים ורציף ברצועה, ולהפסיק את הכנסת הסיוע ההומניטרי והדלק לרצועה -  עד אשר ישוחררו כל חטופינו״.