הלילה (שלישי) הוקרן בפסטיבל טורונטו הסרט המסקרן "תיקי ביבי", הכולל חומרים מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. מכיוון שהסרט מכיל קטעי חקירות, הוא אינו מאושר להקרנה בישראל.

על פי דיווחים ברשת מפי אלו שצפו בסרט, בקטעים מתוך החקירות נתניהו הרבה לומר כי הוא "לא זוכר" או "לא מכיר" את הפרטים, וכן הטיח בחוקרים כי "מנסים להפיל את ראש הממשלה על שטויות".

בסרט הוצגו גם קטעים מחקירותיו של בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, ורעייתו שרה. בין היתר דווח כי יאיר נראה מטיח בחוקרים האשמות והשווה את המשטרה לשטאזי - המשטרה החשאית של גרמניה המזרחית. שרה נתניהו אמרה לחוקרים "למה אתם חוקרים אנשים על מתנות בין חברים? אתם רוצים להוריד את ראש הממשלה".

סולד אאוט פעמיים: כל מה שצריך לדעת על הסרט המסקרן על נתניהו

ליאור, חברה בתנועת עומדות ביחד שצפתה בסרט, סיפרה ל-103FM על התחושות הלא נעימות מהתנהלות נתניהו ובני משפחתו: "הסרט מצוין ומעורר חוסר נוחות גדול. הצגה חזותית של נתניהו וגם של העדים האחרים שנחקרו, האופן שהוא מתנהג לחוקרים, האופן שהוא מנסה להימנע מלענות על שאלות, האופן שהוא משקר לא נראה עד עכשיו", אמרה ליאור. "הציניות בסרט מעוררת פלצות", הדגישה. 

"רואים בעיקר את ההתנהגות של נתניהו ובני משפחתו. האופן שהם מתנהגים לחוקרים ואיך הם מטיחים בהם העלבות שלא קשורות לחקירה. התנהגות שכל אזרח ואזרחית בישראל לא היו מעזים להתנהג כך", הסבירה בהמשך. "הכול מתקשר להחלטות שמתקבלות גם היום על המלחמה והחטופים", טענה.

כזכור, השופטים בתיקי האלפים של נתניהו דחו את בקשתו להוציא צו מיידי שימנע את פרסום החומרים. קודם לכן, נתניהו ביקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לאסור על פרסום תיעוד מחקירותיו. בבקשה דחופה שהגיש סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד נטען כי אחד ממפיקי הסרט הוא העיתונאי רביב דרוקר, אשר לפי חדד: "הצהיר על עצמו ברבים כמתנגד פוליטי של ראש הממשלה".

רביב דרוקר (צילום: אבשלום ששוני)
רביב דרוקר (צילום: אבשלום ששוני)

נתניהו ביקש מבית המשפט לקבוע כי דרוקר יהיה מנוע מלפרסם תיעוד חזותי או קולי של חקירות ראש הממשלה וכן של חקירותיו של בנו ורעייתו הנוגעות לתיקים שבהם הוא מואשם.

״תיקי ביבי״ מבוסס על מאות שעות של הקלטות מאותן שנים, שהודלפו והגיעו לידיו של היוצר התיעודי זוכה האוסקר אלכס גיבני ("מונית לצד האפל") בשנה שעברה, שבין היתר, יכללו צילומי חקירה משטרתיים של נתניהו, שטרם נראו.

דרוקר חתום בין מספר מפיקים על סרט זה, וגם חברת ההפקות שלו ושל זוגתו ענת גורן, ״דרוקר-גורן תקשורת״. כמו כן, הצלם הישראלי אבנר שחף חתום בקטגוריית צלם הסרט, הבמאי והעורך הישראלי חליל אפרת נמנה עם עורכי הסרט וגם מקליט הסרט הוא תולי חן. צלם הסרט הישראלי כבר שיתף בעבר פעולה עם גיבני כשצילם בשנת 2016 את הסרט "Zero days" אותו ביים גיבני.