ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) בראיון למעריב היום (שלישי) מותח ביקורת חריפה על ההתייחסות לעסקת החטופים ועל המדיניות הביטחונית ביהודה ושומרון. לדבריו, הספקולציות סביב עסקה אפשרית פוגעות במשפחות החטופים ומעלות ציפיות שווא, תוך שפוליטיקאים באופוזיציה מנצלים את המצב לטובתם.

"בכל שבועיים-שלושה מרימים פה את רף הציפיות לשמיים, וזה באמת משהו שלא יכול להתעלות," אמר סוכות. "זה ספקולציות וניסיון להפעיל לחץ פוליטי על המדינה. לבוא כל פעם ולייצר להם ציפיות, כולם יודעים שזה עדיין לא נמצא."

חודש אחרי הדלפת ההקלטות מבסיס שדה תימן: צבי סוכות דורש מגלנט תשובות

סוכות הדגיש כי אין כרגע מתווה שארגון הטרור חמאס מוכן לו וישראל יכולה לחיות איתו. לדעתו, חמאס עדיין מאמין שיצליח להשיג הישגים נוספים, וזאת בגלל "שלא מייצרים עליהם מספיק לחץ צבאי".

בהתייחסו לקריאות להקמת ממשלת אחדות, כולל של השר אופיר סופר ממפלגתו, ח"כ סוכות הביע ספקנות: "אני לא רואה את זה קורה," אמר. "אין אמון גדול בין הצדדים. כבר היינו בסרט הזה יותר מפעם אחת, ורמת האמון ביניהם מוכרחה להשתנות." סוכות הוסיף: "רמת האמון בין הליכוד לבין סיעות האופוזיציה נמוכה מאוד. אני לא חושב שזה יכול להתקיים."

בנוגע למצב הביטחוני ביהודה ושומרון, ח"כ סוכות מתח ביקורת על שר הביטחון יואב גלנט ועל מערכת הביטחון. "אני חושב שגלנט מעצמו צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה," אמר. "כשאתה שר הביטחון ופעם אחר פעם יש בעיות בשיקול הדעת שלך, אתה לא יכול להמשיך להחזיק בתפקיד הזה."

יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

סוכות ביקר את הקונספציה הביטחונית ביהודה ושומרון: "עדיין לא שינו את התפיסה. עדיין נמצאים בהיסטוריה של הקונספציה הישנה." הוא הוסיף: "התזה שאומרת שככל שיהיה טוב לאוכלוסייה יהיו פחות פיגועים - אין אף מחקר שתומך בדבר הזה. להפך, דווקא כשהיו שיעורי אבטלה נמוכים ושיעור הכנסה ממוצעת לנפש גבוה ברשות הפלסטינית, היו יותר פיגועים."

ח"כ סוכות הביע תסכול מהפער בין החלטות הקבינט לבין הביצוע בשטח: "זה שהם הכניסו את הפועלים מיהודה ושומרון בניגוד להחלטת הקבינט, זה עוול ופשע. זה משהו שלא אמור לקרות, הם פשוט עושים מה שהם רוצים."

לסיכום, סוכות קרא לשינוי מהותי בגישה הביטחונית: "אנחנו חייבים לקחת את המערכת ולשנות את הקונספציה. מחסומים תמיד מנעו פיגועים, לא יצרו אותם. זה משהו שמערכת הביטחון חיה איתו כל כך הרבה זמן, וזה חייב להשתנות."