הבית הלבן הודה בתדרוך שנערך אמש (שלישי) כי ארגון הטרור חמאס הערים קשיים על המשא ומתן להשבת החטופים ולהפסקת אש בעזה והציג דרישות חדשות, אך הדגיש כי המאמצים להשגת הסכם נמשכים.

ג׳ון קירבי, יועץ התקשורת של מועצת הביטחון הלאומי בארה"ב, אמר לעיתונאים: ״חמאס אכן שינה חלק מתנאי המשא ומתן להפסקת אש, מה שהקשה על השגת הסכם. עם זאת, עדיין שווה להשקיע מאמץ בחזרה למשא ומתן״.

סמוטריץ': "נתנו למפלצות לגדול - הגיע הזמן שנשלם את מחיר המלחמה"  
הסוד הוא תמיד בית ואנשים: זה מה שישבור את חמאס | מומחה מסביר

ג'ון קירבי עונד את השרשרת לשחרור החטופים (צילום: סוכנויות הידיעות)
ג'ון קירבי עונד את השרשרת לשחרור החטופים (צילום: סוכנויות הידיעות)

כאשר נשאל אם הבית הלבן מוכן להפעיל לחץ על ישראל, למשל באמצעות עיכוב אספקת נשק, קירבי השיב: ״לא יכולתי לחשוב על נושא שהפעלנו בו לחץ רב יותר מאשר הניסיון להשיג הסכם זה. אנחנו יודעים עד כמה זה דחוף, ואנחנו עובדים יומם ולילה כדי להשיג הסכם״.

קארין ז׳אן-פייר, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, הוסיפה כי הדרישות החדשות של חמאס מעלות ספק לגבי נכונותו של ארבון הטרור להגיע להסכם בכלל. ״למרות זאת, אנו רוצים לדבר על הצעדים הבאים״, אמרה. ז׳אן-פייר הדגישה כי רצח ששת החטופים בסוף השבוע האחרון הבהיר עוד יותר את הדחיפות להשגת הסכם.

בנוגע ליחסי ארה״ב-בריטניה-ישראל, קירבי ציין כי הנשיא ביידן לא ינסה לשכנע את ראש הממשלה קיר סטארמר לבטל את החלטת ממשלתו להשעות חלק מאספקת הנשק לישראל במהלך פגישתם בבית הלבן ביום שישי. ״הממשלה הבריטית קיבלה את החלטתה״, אמר קירבי, והוסיף כי פגישות המנהיגים יעסקו ״באיך אנחנו מתקדמים יחד כבעלות ברית מרכזיות״.