חברי הכנסת דן אילוז וצבי סוכות שיגרו היום (שלישי) מכתב לרה"מ בנימין נתניהו בדרישה דחופה לבטל את הסכם הגז שנחתם בין ישראל ללבנון על ידי הממשלה הקודמת. במכתבם, הדגישו השניים כי "בעקבות ההתקפות היומיומיות שמגיעות מאדמת לבנון מאז שבעה באוקטובר, אין עוד מקום להמשך ההסכם הקיים".

ח"כ סוכות: "גלנט מעצמו צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה"

חברי הכנסת אילוז וסוכות הזכירו, כי כבר בעת חתימת ההסכם, יחד עם רבים במחנה הלאומי, התריעו מפני ההשלכות החמורות של ויתורים במזרח התיכון, הנחשבים כסימן לחולשה ומזמינים התקפות נוספות. הם השוו את המצב הנוכחי לנסיגות קודמות, כמו הנסיגה מלבנון בשנת 2000 וההתנתקות מרצועת עזה בשנת 2005, והזהירו כי בדומה לאירועים אלה, ההסכם עם לבנון מוביל לתוצאה דומה של הסלמה וביטחון מופחת.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

צבי סוכות (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
צבי סוכות (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"מאז השביעי באוקטובר, עשרות אלפי אזרחים ישראלים חיים תחת איום מתמיד של רקטות וטילים מלבנון, ורבים נאלצו לעזוב את בתיהם"' כתבו השניים במכתבם. הם גם הדגישו את הסכנה בהזרמת כספים למדינת לבנון, הנשלטת דה פקטו על ידי חיזבאללה, ואמרו כי כספים אלה יחזקו את יכולות הארגון להעצים את תשתיות הטרור שלו ולהיערך לעימותים נוספים עם ישראל.

דן אילוז (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דן אילוז (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בסיום המכתב, קראו חברי הכנסת אילוז וסוכות לממשלה לפעול לביטול ההסכם ולנקוט בצעדים הכרחיים להגנה על ביטחונה של מדינת ישראל מול התוקפנות הנרחבת היוצאת מלבנון. לדבריהם, "הביטול אינו נובע מאיבוד שליטה או ממניעים של נקמנות, אלא מהבנה עמוקה של המציאות המזרח תיכונית והכרח לפעול בהתאם".

ח"כ דן אילוז (הליכוד) אומר למעריב כי "הסכם הגז שנחתם עם לבנון מהווה פרס למדינה הנשלטת על ידי ארגון הטרור חיזבאללה, שידו הארוכה אחראית על התקפות הטרור הבלתי פוסקות נגד אזרחי ישראל מאז ה-7 באוקטובר. לאחר שחיזבאללה חצה את כל הקווים האדומים ואזרחי הצפון חיים תחת איום מתמיד, אין שום הצדקה להמשך ההסכם. עלינו לפעול לביטולו לא מתוך תחושת נקמה, אלא מתוך הבנה של המציאות המזרח תיכונית וההכרח להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל".