ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, על רקע קריאת הנשיא הרצוג ואחרים במערכת הפוליטית להקמת ממשלת אחדות רחבה, והבהיר כי הדבר לא על הפרק.

"אנשים לא מבינים מה קורה. אין הצעה כזו, נתניהו לא רוצה,  הצעתי ממשלת אחדות ב-7 באוקטובר בארבע וחצי אחה"צ בשיחה עם נתניהו, ואחר כך במסיבת עיתונאים. הממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' לא נכפתה על נתניהו, זו הממשלה שהוא רוצה, אלה השותפים שהוא רוצה, מאז אמרתי 30 פעם שאתן לו רשת ביטחון לעסקת חטופים, לא לדבר אחר כי אני לא סומך עליו וחושב שהוא ראש ממשלה נורא. הוא האיש הכי גרוע כראש ממשלה שיכול להיות לנו בתקופה הזו. זה אסון על אסון. הוא לא רוצה. הגיע הזמן שהציבור יבין - הוא רוצה להיות עם בן גביר וסמוטריץ', זה מה שמעניין אותו כי זה טוב לו לעניינים המשפטיים", אמר לפיד. 

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

על המצב במשא ומתן לעסקת חטופים אמר לפיד: "מי שאשם אלה חמאס, את סינוואר נהרוג, כל חבר בחמאס מבחינתי הוא בן מוות, נהרוג את כולם. אך לממשלה יש מחויבות להפוך כל אבן. זה לא מה שנתניהו עושה. האחריות עליו. ה אנשים האלה הפכו לחטופים במשמרת של, הנרצחים, ההרוגים, בפצועים, במשמרת שלו. הוא אחראי והוא מסרב לקחת אחריות. סינוואר וחמאס אשמים וצריכים להרוג אותם, אך ממשלת ישראל לא עשתה מספיק מאמץ כי זה לא מספיק חשוב לו. במצב הנוכחי הפסקת המלחמה היא אינטרס ישראלי. האיש הזה נאם כל חייו על האיראנים, בינתיים הם מתקדמים לפצצה גרעינית והופכים את האזור למצור עלינו. 

"עד עכשיו המאמץ הצבאי הורג חטופים, אבל איזה מאמץ צבאי, רואים מבצע מפואר בעזה? תעצור, תעשה עסקה, תבנה תוכנית פעולה ותבנה את הצבא, אחר כך במילא נצטרך להרוג את כל החמאסניקים". 

לפיד התייחס להצעה לשחרור חטופים תמורת הגליית מנהיגי חמאס: "לא יודע בסמכות מי גל הירש אמר את זה, את סינוואר צריכים להרוג, לא להגלות. סינוואר מסתכל על ממשלת ישראל ואומר שהיא חלשה, והוא צודק. כל עוד הממשלה הזו בשלטון, סינוואר ימשיך להרגיש בטוח בעצמו. יש ממשלה חלשה ולא מתפקדת, וזה משרת את סינוואר. היינו צריכים להיות לפני חצי שנה עם עסקת נורמליזציה בסעודיה, עם ברית עולמית נגד האיראנים, כל אלה הוא כבר לא יודע לעשות. אולי הוא ידע אבל הוא לא יודע".

"אין סקר אחד ב-11 החודשים האחרונים שבו המחנה הליברלי לא מנצח. הממשלה הזו איבדה את מדינת ישראל. חשוב לי שהקבוצה המשוגעת שמנהלת את המדינה או לא מנהלת תלך הביתה. ננצח אותם כי הם אסון. הרבה יותר קשה להפיל כשהם 64 ואנחנו 56, אם לא הייתה אופוזיציה כבר הייתה ועדה לבחירת שופטים וכבר אף אחד לא היה מדבר על החטופים", הוסיף לפיד. 

בסיום דבריו התייחס לפיד למצב בצפון: "בדיעבד היו שתי טעויות איומות, שלא פתחו במלחמה ב-11 באוקטובר וב-16 באוקטובר שבצעד של פחדנות הקבינט פינה את תושבי הצפון. כנראה לא תהיה ברירה, נצטרך להפעיל כוח בצפון. כנראה זה יגיע בסופו של דבר לזה שתהיה מלחמה בצפון. כרגע צריך למצות את המצב המדיני כי צה"ל לא במצב האידאלי. נדע, אם צריך, לנהל מערך צבאי גם מחר, אבל זה לא אידאלי כלפי ישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm