הערב (רביעי) ישודר בכאן 11 תוכנית התחקירים "זמן אמת", שתעסוק היום בין היתר בשאלה האם מחאת הטייסים השפיעה על הכשירות שלהם ב-7 באוקטובר. לתוכנית התראיינו נוף ארז, לשעבר סגן מפקד בסיס תל נוף וממובילי המחאה, ועומק דנק, לשעבר טייס קרב. בתוכנית נאספו עשרות עדויות וחומרים מטייסים בחיל האוויר ומהכוחות על הקרקע.

לשעבר סגן מפקד בסיס תל נוף, אל"מ במיל' נוף ארז, נשאל האם השאלה "איפה היה חיל האוויר בשבעה באוקטובר" מרגיזה אותו. "אני יודע איפה היה חיל האוויר בשביעה באוקטובר", השיב. "חיל האוויר היה, כשהגיעו הטייסים ויכלו להמריא - המריאו".  הוא נשאל האם הוא בעצם אומר שלא הייתה פגיעות בכשירות של חיל האוויר, וענה: "לשביעה באוקטובר לא הייתה פגיעה בכשירות אפילו של- של כלום".

עם זאת, המראיין לחץ ואמר לו: "אתה יושב שם באולפן שלושה ימים לפני השבעה באוקטובר ואתה אומר: כבר עכשיו יש פגיעה בקשירות של חיל האוויר". הוא אף הביא את דבריו: "היום, להחזיר טייס מבצעי לטיסה זה שלוש טיסות, ברגע שתפרוץ מלחמה יהיה קשה מאוד. זאת אומרת אם זה יבוא בהפתעה, יהיה קשה מאוד להחזיר אותם למבצעיות", כשנשאל בזמנו האם הוא יבוא, ענה: "אני לא, אני לא וה-200 יחד איתי בשלב זה אומרים אנחנו לא נבוא".

עם כן, המראיין מתעקש: "אמרתם שלא תבואו אם תפרוץ מלחמה, ובאמת כשהיא פרצה חיל האוויר הגיע לאירוע אחרי הרבה מאוד זמן. אז איך לא הייתה פגיעה בשבעה באוקטובר?". ארז מנסה להסביר: "אני אומר את זה כי אני ראיתי בעיניים שלי שלא הייתה פגיעה. אני יודע שהמסוקים המריאו אני יודע שבחיל השליטה לא הייתה בעיה".

המראיין שוב מנסה: "אז למה אתה יושב שם ברביעי באוקטובר ואומר שיש פגיעה בכשירות? רק כדי לאיים?", וארז משיב: "לא לא, תחושתית הייתה פגיעה. הסיבה שאמרתי זה גם היה בשביל לייצר הבנה. כי אם זה לא היה קורה, דרך אגב, בשבעה לאוקטובר, אלא היה קורה בראשון לדצמבר - אז בוודאות הייתה פגיעה. כי באמת אז הטייסים לא היו יכולים לחזור מידית לטיסה. אבל פיזית בשבעה לאוקטובר, לשמחתנו הרבה - ככה נגיד, קרה פחות משלושה חודשים אחרי שהוקפאו ההתנדבויות של חלק גדול מהאנשים".

בעצם, הוא הסביר כי בעקבות העובדה שהקפאת המילואים הייתה פחות משלושה חודשים - הקפאת ההתנדבות לא נכנסה לפועל באוקטובר, ככל הנראה.

את עומר דנק, לשעבר טייס קרב, שאל המראיין האם הייתה התלבטות בבוקר השבעה לאוקטובר. דנק סיפר: "בשבע ורבע בבוקר היו הרבה מאוד אנשי מילואים בכירים שעסוקים בתכנון ושליטה בבור של חיל האוויר. בשבע ורבע ושבעי וחצי, כולם הגיעו. גם כאלה שחתמו על הפסקת התנדבות - אין שום קשר".

נוף ארז מסיים את דבריו בסוף הסרטון ואומר: "את מי יאשימו אם לא אותנו? את מי? בוא נשאל אותך, את מי יכולים להאשים אם לא אותנו? אנחנו אוכלוסייה שהכי טוב והכי נוח כרגע להאשים".