ארגון הטרור חמאס פרסם הודעה רשמית במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) בה הצהיר כי הוא מאשר את התנאים לעסקה להפסקת אש ולהשבת החטופים והכחיש את הטענה לפיה הציב דרישות חדשות במשא ומתן, כך דווח ברשת התקשורת סקיי ניוז ערבייה. עוד נטען כי חמאס רואה את עצמו כ"גמיש וחיובי" במשא ומתן ומאשר את קיום העסקה "באופן מיידי". 

לפי הדיווח בהודעת חמאס צוין כי משלחת המשא ומתן של ארגון הטרור נפגשה אתמול בדוחא עם ראש ממשלת קטאר ושר החוץ השייח' מוחמד בן עבדול רחמן אל תאני וראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, כדי לסקור את ההתפתחויות בנושא הפלסטיני.

סינוואר תופס את הראש: המסמך הסודי על חמאס עכשיו בידי ישראל  
הפלסטינים תולשים שערות: התמונה שהטריפה את תושבי רצועת עזה

סינוואר ובכירי חמאס ברצועה (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)
סינוואר ובכירי חמאס ברצועה (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)

עוד דווח כי משלחת חמאס, בראשות חליל אל-חיה, הדגישה עמדתו החיובית והגמישה של הארגון בניסיון להגיע להסכם הפסקת אש ברצועת עזה, ב"אופן שיקדם את האינטרסים של עמנו ויסלול את הדרך לעסקת חילופי שבויים, הקלה עבור עמנו, החזרת העקורים ושיקום".

עוד נכתב בהודעה לפי הדיווח: "אנו מאשרים את נכונות הארגון ליישם באופן מיידי את הסכם הפסקת האש על בסיס הכרזתו של הנשיא ביידן ב-31 במאי והחלטת מועצת הביטחון מס' 2735, ומה שסוכם קודם לכן, במיוחד הסכמי 2 ביולי, מבלי לקבוע כל דרישות חדשות, ודחייתו של כל תנאי חדש על המצב". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פעילות צה''ל בדרום רצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל בדרום רצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

בהודעה הודגש כי חמאס "דוחה כל פרויקט הקשור לתקופה שלאחר הפסקת הלחימה ברצועת עזה", הודגש בנוסף ש"ניהול הרצועה הוא עניין פנים-פלסטיני שצריך להיות מוסכם ותואם את החזון הפלסטיני", כך לפי סקיי ניוז ערבייה. 

בסיום ההצהרה נכתב כי ארגון הטרור חמאס מברך את מאמצי המתווכות ואת התעקשותן להגיע להסכם תוך וידוא נסיגה של צה"ל משטח רצועת עזה, הקלת מצבם של האנשים, "חילופי שבויים" ושיקום הרצועה.

בסקיי ניוז ערבייה צוין כי ארגון הטרור חמאס דורש מארה"ב להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו "שהציב תנאים חדשים לעסקה ובראשם היערכות הכוחות הישראלים בציר פילדלפי".