שר החקלאות, אבי דיכטר, התראיין אתמול (רביעי) לערוץ סקיי ניוז בערבית, ואמר כי חמאס יודע כי תפקידו כגוף השולט בעזה הסתיים ו"זאת רק שאלה של זמן".

עוד הסביר דיכטר כי חמאס כעת לא מהווה איום על ישראל: "האיום והסכנה מתוך רצועת עזה למדינת ישראל הסתיים ובחמאס יודעים שהם מחזיקים כרגע במאה ואחד חטופים מתוך מאתיים חמישים וחמישה, ולכן הם מנסים לחלק את המשא ומתן לשני חלקים".

אבי דיכטר עורר סערה בעוטף: זה הפריט שסירב לקבל מאב של חטופה שחזרה

דיכטר פירט בנוגע לטקטיקה של חמאס: "חלק אחד כעת בנוגע לחלק מהחטופים, ולאחר מכן קבוצה שנייה לעתיד, ואף אחד לא יודע מתי העתיד הזה יגיע, לכן ישראל מעוניינת לוודא את החזרתם של כל החטופים, שהיא אחת ממטרות המלחמה, ולאחר מכן להרוס את את התשתיות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ולהפיל את המשטר של חמאס ברצועת עזה".

כזכור, דיכטר לסיור בעוטף, כחלק מסבב שהוא מקיים עם בכירי משרדו. בסבבים הללו, שמתקיימים בתדירות שבועית לערך, הוא נפגש עם חקלאים במטרה לשמוע ולנסות לפתור בעיות שהם מעלים. הסיור אמש כלל ביקור ופגישות בקיבוץ ארז, בכרם שלום ובמושב תלמי אליהו שבחבל אשכול, שם התלווה אליו גדי ירקוני, ראש המועצה. בתלמי אליהו, המתינו לו במקום מספר מוחים שקיבלו את פניו עם מגפון, באמצעותו קראו לעברו קריאות שונות.

בין המוחים היה משה לוטם, אביה של הגר ברודץ', שנחטפה עם שלושת ילדיה מכפר עזה ושוחררה עמם משבי חמאס בעסקה בחודש נובמבר. לוטם ביקש למסור לשר את הספר "מר הפקרה", שהוא אסופת מאמרים שכתבו לאחרונה דמויות ידועות בציבוריות הישראלית, רבים מהם ממתנגדיו המוצהרים של ראש הממשלה, אך השר המשיך בדרכו לתוך הבניין כשלוטם קורא לעברו: "אל תתעלם ממני".