בחדשות 12 דיווחו היום (חמישי) כי הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, צפוי לפנות את הכיסא למחליפו כבר בדצמבר הקרוב. בחדשות 12 העריכו  את הנימוק וההחלטה שאותה הרמטכ"ל שוקל, שזו תתקבל לאחר שני הליכים משמעותיים: סיום תחקור השבעה באוקטובר במערכת הצבאית, וסיום הכנת הצבא למלחמה נרחבת בלבנון.

לדבריהם, כשיסתיימו התהליכים ואפשר יהיה לחתום כרמטכ"ל וגם להציג לציבור מה נקבע בתאריך הזה, במהלך שהרמטכ"ל מוביל - אולי גורמת להלוי להרגיש נוח וטוב ללכת אחריהם, כשידע שסיים את שני הדברים הללו.

"הרמטכ"ל הרצי הלוי עושה מרד גלוי - במדינה מתוקנת הוא היה נעצר ונחקר"
מפקד 8200 מסיים את תפקידו: זה הדו"ח הגנוז שפרסם לראשונה בן כספית

עם כן, דווח, שאם במעלה הדרך הזו תתפתח מערכה גדולה בצפון - יכול להיות שהוא יישאר כדי להשלים את המלחמה, ולא להעביר את המקל לרמטכ"ל צעיר ופחות מנוסה. הוא מעריך שהוא יכול להוביל את המערכה בלבנון.

דובר צה״ל: הדיווח על מועד פרישתו הצפוי של הרמטכ״ל חוטא לאמת ומשולל כל יסוד. הרמטכ״ל ממוקד כעת כולו בניהול המלחמה, בהובלת צה״ל בלחימה באויבינו ובהשגת מטרות המלחמה.

עם זאת, נזכיר כי השבוע פרסם כתבנו אבי אשכנזי כי בצה"ל "מלחמות הגנרלים" בתוך צמרת הצבא כבר יצאו לדרך במלוא הכוח. גורמים בצה"ל הודו בפני "מעריב" כי בכירים במטה הכללי פועלים למנוע את סיכום תחקירי ה-7 באוקטובר, בניסיון למנוע את חשיפת האמת בנוגע לתפקוד יחידות ומערכים, והחלטות מפקדים, כולל ההחלטות השגויות של הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

צה"ל נמצא בנקודת שפל חמורה ביחס לאמון הציבור בו. בעוטף עזה, רמת האמון בצה"ל נמוכה ביותר. התושבים טוענים שוב ושוב ש"צה"ל בגד בהם ולא היה נוכח ב-7 באוקטובר כדי להגן עליהם". התחושות בקרב הציבור לגבי האמון בצה"ל ובמפקדיו אינן פשוטות. ישנה תופעה כפולה: גורמים מדיניים ופוליטיים עושים שימוש בהקשר הזה כדי להרוויח מנדטים מהציבור, והפוליטיקאים הפכו את צה"ל ל"ילד הכאפות הלאומי".

 באשר למפקד 8200, שנודע היום כי הוא מתכנן לפרוש, דווח כי יש שלושה שמות על הפרק שיוכלו להחליף אותו בתפקידו. אחד שמגיע מהחוץ, ושניים שמגיעים מענף המודיעין. אחד מהם הוא תא"ל ג', ראש חטיבת ההפעלה בחטיבת המודיעין, שבעצם נושא באחריות כחלק מהכשל הגדול של השבעה באוקטובר.

כמו כן נזכיר שבאפריל האחרון פורסם שבשל פרצת אבטחה – נחשפה זהותו של  מפקד יחידת 8200 הסודית של המודיעין. לפי דיווח הגארדיאן הבריטי, הקצין הבכיר חיבר בעבר ספר מקצועי, וכתובת מייל חשפה את זהותו.