אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח ליו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף לקיים בזמן הקרוב דיון בראשותו סביב סוגיית חוק הגיוס, בסביבת יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין מבהירים שמבחינתם לוח הזמנים נותר כמו שהיה ולחצים פוליטיים לא יכתיבו את קצב החקיקה.

בתוך הקריה: נתניהו נועד עם גולדקנופף - זו ההבטחה שנתן לו

מנגד, גורמים ביהדות התורה מבהירים מצידם: "לא חתמנו על הסכם קואליציוני עם יולי אדלשטיין אלא מול נתניהו, והוא זה שצריך לוודא שזה קורה". לגבי שאלת העיתוי של האיום החדש מהכיוון החרדי, אומרים במפלגה שמבחינתם הזמן הולך ואוזל מכיוון שצווי גיוס כבר נשלחים כבר ליותר ויותר צעירים חרדים כולל אברכים ובני ישיבות. יש לחץ של ההנהגה הרבנית ואלו דורשים לקבל הבהרות לגבי התקדמות הדיונים בוועדת חוץ וביטחון מכיוון שהתחושה שלהם הוא "שמורחים זמן וטוחנים מים".

כזכור בתחילת השבוע נחשף במעריב אותו איום שגולדקנופף הציב בפני ראש הממשלה נתניהו "בלי שיש חוק גיוס - אין מה להביא תקציב". גורמים במפלגה טענו שאמנם השר יצחק גולדקנופף "הוא איש של הבנות והסכמות, אבל הוא רוצה שיתחילו לדבר על נוסח לחוק הגיוס". התקציב צפוי להגיע לכנסת רק בעוד חודשיים ולפיכך האיום בהפלת הממשלה אינו מיידי. לטענתם אין דד-ליין מיידי של שלושה שבועות כפי שפורסם אבל כן ישנה דרישה מראש הממשלה נתניהו לנהל את הקואליציה ובראשם יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין כדי שלא יעכב את התקדמות החקיקה.