מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב ניצב בדימוס שלמה אהרונישקי, שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ותקף בחריפות את התנהלות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

אהרונישקי פתח ואמר: "לצערי כנראה כולנו טעינו, לפחות במבחן התוצאה. בעיקר בשנתיים ששבתאי התמנה, במקום לייצר עמוד שדרה ולעמוד מול השר העבריין הזה ולעבוד רק על פי החוק, אנשים התחילו להבין שהדרך להתקדם היא דרך השר הזה, וזה מה שקורה. מי שהוביל את זה לפחות בשנתיים האחרונות זה מפכ"ל הקודם שהתכופף אליו שהבהיר לו רק לעצמו או לשר אלא גם לאלפי שוטרים שהמלך הוא לא המפכ"ל אלא השר". 

מגעים מתקדמים לממשלת אחדות - ארבל לא לבד: אלו הח"כים מהליכוד שמעורבים
משפחות נפגעי המסיבות מתחננים לממשלה לעזרה: "אנחנו שקופים"

על המפכ"ל החדש אמר: "הוא מתחיל בתנאים גרועים, חובת ההוכחה עליו שהוא לא יצירה נוספת של השר העבריין הזה. אני מסתכל על קשת המינויים שנעשו בשבוע האחרון, אני חושש מאוד. חלקם לא מבוטל, בלי שום קשר לזה שהם ולי קצינים טובים, אבל בשביל לעבור להיות ניצב לא מספיק להיות שנה תנ"צ, ולא מספיק להיות שנה ניצב כדי להיות מפכ"ל". 

"ארגון שראיתי בו ארגון אדיר לטובת החברה פשוט התהפך לגמרי, אני בוכה על זה מאוד, אני לא מוצא מנוחה ממה שקרה במשטרה", שיתף, "האירוע שקרה לנשים בבית הכנסת, במקרה הטוב זה חוסר מקצועיות שזה גם מה שקורה במשטרה כתוצאה מפערים בגיוס וחוסר מועמדים, במקרה הרע זה לשרת את המלך. זה לא יכול להיות, זה תהליך שהוא מנוגד לגמרי לתפקיד המשטרה. הוא כבר השתלט. זה עוד מעט לא משטרה אלא אוסף של מיליציות מקומיות שעומדות לפקודת השר העבריין הזה".

"עד שמישהו לא יעצור את זה זה ידרדר יותר, אני מקווה שבמשטרה יתחילו לגדל עמוד שדרה ויבינו איפה נעוצה הבעיה. הבעיה היא לא בבן גביר אלא במי שמינה אותו, נותן לו להשתולל ולעשות את מה שהוא רוצה במדינה, ואף אחד לא פוצה פה. אם זה לא היה נוח, יכול להיות שזה היה משתנה. אנחנו מול מערכת מורכבת מאוד, וצריך לקום, לדרוש, ליישר את הגב ולהגיד לא עוד", הדגיש אהרונישקי.

נתניהו ובן גביר (צילום: מעיין טואף, לע''מ)
נתניהו ובן גביר (צילום: מעיין טואף, לע''מ)

לדבריו, "הפתרון היחידי הוא על ידי רה"מ שיפטר את האדם הזה, זה אדם רע שמחמיר את מצבנו בפעולות שהוא עושה, גם בפנים החברתי וגם בחיצוני. תראו מה הוא עושה בהר הבית. חופש הפעולה בהר הבית תלוי קודם כל במפקד מחוז ירושלים. בן גביר מפר כל דבר, יותר קל להגיד מה הוא לא מפר. בהקשר לשני הקצינים, התפקיד הרבה יותר דרמטי הוא מפקד מחוז י-ם שממש שומר על החומות. כממלא מקום הוא לא הוכיח את עצמו, אני מקווה שהוא יתעשת ויבין מה מונח על הכתפיים שלו". 

"צריך להבין שהמשטרה עם כל הכבוד לה וכל מה שהיא מפעילה או לא מפעילה בשנים האחרונות לצערי, המשטרה לבד לא יכולה לטפל בפשיעה במגזר. זה תהליך שלם, הוליסטי, של המדינה. בדיוק כמו שהיה בשנה האחרונה של השר בר-לב, נרתמו לכך כל משרדי הממשלה, בלי שזה יקרה לא יקרה פה כלום. אנחנו צריכים לטפל בסיבה, לא בתוצאה. התוכנית שהתחילו אותה בר-לב וסגלוביץ הראתה סימנים טובים בשנה שהייתה. היום אין כלום מזה. גם במגזר היהודי חלה עלייה גדולה בפשיעה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM