הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו טען הבוקר (שני) בערוץ 14 כי "דבר אחד עולה בתקופה האחרונה - כולם רוצים בהחלפתו של יואב גלנט. לדעתי יש מוסכמה שאת המלחמה בצפון כנראה לא יואב גלנט ינהל".

נזכיר כי אביגדור ליברמן העריך בראיון מיוחד לכתבתנו אנה ברסקי בפודקאסט מעריב שגדעון סער עשוי להצטרף כבר בתקופה הקרובה לממשלה, ולדבריו הדבר יקרה כחלק ממהלך גדול במסגרתו ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לפטר את שר הביטחון יואב גלנט. "נתניהו פשוט לא ייתן לאף אחד לעבוד," אמר ליברמן בפודקאסט.

"כבר הייתי בסרט הזה. אם הוא ירצה, ואני מניח שהוא ירצה להרחיב את הקואליציה, כי כבר לא קיימת שאלה האם הוא יפטר את שר הביטחון, אלא רק מתי. לדעתי, כל כוונתו היא להיפטר גם משר הביטחון וגם מהרמטכ"ל ולשים יס-מנים שתפקידם אפשר לתאר כעוזר של המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. אני מניח שאנשי לשכתו של נתניהו ינסו להכניס את גדעון סער. אבל לדעתי נתניהו לא הסכים לתת לו את תפקיד שר הביטחון. הוא בטח יסכים לתת לו את משרד החוץ ולשים את ישראל במשרד הביטחון".

אנה ברסקי כתבת פוליטית-מדינית מראיינת את איווט ליברמן יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" (צילום :מעריב אונליין)

עוד קודם לכך נחשף ב"מעריב" כי ההחלטה של ראש הממשלה נתניהו להדיח את גלנט מתפקידו הבשילה עוד בסבבים קודמים של המתיחות ביניהם, הרבה לפני סוגיית ציר פילדלפי. נתניהו הגיע למסקנה שלקרע בינו לבין גלנט יש פוטנציאל פוליטי אמיתי ומסוכן, ועל כן יש לפעול להסרת האיום. שאלת פיטוריו - או ליתר דיוק הדחתו מהתפקיד - היא בעיני נתניהו וסביבתו הקרובה כבר מזמן לא שאלת "האם" אלא "מתי". 

מועד הביצוע נדחה מספר פעמים. בכל פעם בנסיבות מספיק דרמטיות כדי להוריד מסדר היום את סוגיית פיטורי השר המורד. תחילה זה היה ביקור מדיני חשוב של נתניהו בארה"ב, בהמשך היו חיסולים מרעישים, איומי פעולות נקם של איראן וחיזבאללה, משא ומתן לעסקה, מתיחות ביטחונית, נושאות מטוסים אמריקאיות, הצהרות ביידן והבחירות בארה"ב.