פרסום ראשון: לאחרונה התקיימו מספר דיונים של הפורום המצומצם, שהוצג בכמה כלי תקשורת כחלופה לקבינט המלחמה. בניגוד למספר תדרוכים, שר המשפטים יריב לוין לא הוזמן לפורום המצומצם, שבו חברים, מלבד דרעי ודרמר, גם השרים גלנט, כ"ץ וסמוטריץ.

נציין כי בהזמנות לישיבות של הפורום שנשלחות למשתתפים, תמיד מצוין התואר של שלושת השרים הבכירים: שר הביטחון, שר החוץ ושר האוצר. המשמעות: הזמנתם הקבוע של השרים הנ"ל היא בתוקף תפקידם ואיננה פרסונלית. נזכיר כי יריב לוין הינו ממלא מקום ראש הממשלה.

בדרך לאפסנאות? "גלנט כנראה לא ינהל את המלחמה בצפון"

יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף, על פי כמה מקורות הבקיאים במגעים, יש כבר טיוטות כתובות באשר למצב בצפון והמצב מול גלנט. המתווכים הם השר יריב לוין ועו״ד מיכאל ראבילו. על פי המתווה הזה, סער יהיה שר בטחון ויחזור לליכוד. נתניהו יגיד שגלנט אינו שר בטחון התקפי ולכן הוא נאלץ להחליפו. גם אריה דרעי בתמונת המגעים, הוא מנסה להרחיב אותם ולצרף בחזרה גם את גנץ ואיזנקוט, כרגע אין לזה היתכנות.

עם כן, בעצם למרות שלוין המתווך - הוא אינו מוזמן לפגישות הקבינט המצומצם.

כמו כן, מהלילה בקריה מתקיימות התייעצויות ביטחוניות רצופות בנוגע למצב בצפון. הקבינט המדיני-ביטחוני נדחה מהשעה ארבע אחרה"צ לטובת עוד דיון ביטחוני דחוף באותו הנושא. ע"פ הגורמים המעורים, צפויות החלטות משמעותיות.