ברקע האירועים הפוליטיים האחרונים על צירופו של גדעון סער לממשלה ופיטוריו של גלנט, אשר נועדו בין היתר להבטיח את המשך כהונת הממשלה, נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר, התראיין לעיתון הבילד הגרמני בו ביקר בחריפות את נתניהו על המהלך לפטר את גלנט בעיצומה של מלחמה, ופרש את משנתו על עתידה הפוליטי של ישראל.  

בפתח הראיון ביקר בנט את התנהלותו של נתניהו במלחמה: "האסטרטגיה הנוכחית של הממשלה היא להתנהל בעצימות נמוכה לאורך זמן". לפי בנט, "אין מלחמה בעזה, יש שם רק מספר מועט של חיילים". הוא טוען שהיה צריך לפעול "בעצימות הרבה יותר גבוהה מלכתחילה כדי להביס את חמאס". "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אם רוצים לנצח במלחמה, היא חייבת להיות בעוצמה מאוד גבוהה ובמשך מאוד קצר. זו תמיד הייתה האסטרטגיה שלנו". אומר בנט. 

סער מתנער מהתחייבותו לא לשבת תחת נתניהו: "חתמתי ב-2021"

על השאלה מה יקרה אם ייבחר בבחירות הבאות והאם יהיה מוכן להקים קואליציה עם נתניהו אם יידרש לכך, השיב: "עדיין לא הודעתי על חזרתי לפוליטיקה. עם זאת, לא שולל אפשרות של קואליציה עם מפלגת נתניהו אם יתעורר הצורך". באשר לעתידה הפוליטי של ישראל טוען בנט: "הדבר החשוב ביותר לישראל כרגע הוא לאחד את העם", לדבריו, זה יקרה רק עם "ממשלת אחדות רחבה, מהשמאל ומהימין, דתיים וחילונים, עם מיקוד על שיקום מחדש של ישראל".

נפתלי בנט מבקר בחריפות את נתניהו על פיטוריו המסתמנים של גלנט בעיצומה של מלחמה: "כאשר אומה נמצאת במלחמה, מצופה שהיא תעשה את כל ההחלטות בצורה מקצועית." הוא מוסיף שההחלטות צריכות לשרת את האינטרסים של ישראל ולא את האינטרסים האישיים. "הציבור הישראלי לא מרגיש שזה המצב, ואני מקווה שמנהיגי ישראל יזכרו מדוע הם שם: כדי להגן על ישראל ולא כדי לשרת את אינטרסים אישיים".