בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח היום (רביעי) כי ממשלת גרמניה הקפיאה את ייצוא הנשק לישראל, זאת לפי מקור המקורב למשרד הכלכלה הגרמני, ולמרות הבטחתו של הקנצלר אולף שולץ בסוף יולי להמשך סיוע צבאי לישראל. במשרד החוץ הישראלי בודקים את הדיווח.

החלטה זו מגיעה לאחר ההסלמה מול לבנון לאור פיצוץ הביפרים של ארגון חיזבאללה, שגרר ביקורת ציבורית רחבה ודיונים באו"ם בנוגע ללגיטימציה לפעולותיה של ישראל.

הקנצלר שולץ (SPD) ושרת החוץ אנלנה ברבוק (מפלגת הירוקים) הבטיחו לממשלת ישראל סולידריות בלתי מסויגת לאחר הטבח שביצעו חמאס ובעלי בריתו נגד ישראלים בשטח ישראל ב-7 באוקטובר 2023, על אף ביקורת מתמשכת מצדם על פעילות צה"ל בשטחים הפלסטיניים. מתחילת 2024 ועד סוף אוגוסט ייצאה גרמניה לישראל ציוד ביטחוני הגנתי בשווי 14 מיליון אירו - הסכום הנמוך ביותר מאז 2004.

גל נוסף של פיצוצים במכשירי קשר בלבנון; דיווח על מאות פצועים ותשעה הרוגים | תיעוד
גלנט הודיע: "מרכז הכובד עובר צפונה, אנחנו בשלב חדש במלחמה"

החלטה זאת מצטרפת להחלטתה של בריטניה בתחילת ספטמבר על הקפאת 30 רישיונות ליצוא נשק לישראל - מתוך 350 רישיונות קיימים - מחשש שאלו עשויים לשמש לביצוע הפרות חמורות של החוק הבינלאומי. ארגוני זכויות אדם בינלאומיים, בשיתוף ארגונים משפטיים פרו־פלסטיניים, מנסים מאז אוגוסט האחרון לשנות באמצעות עתירות משפטיות את מדיניות של מדינות אירופיות שעדיין לא הכריזו על אמברגו נשק על ישראל.