לאחר החיסול הדרמטי של רמטכ"ל חיזבאללה איברהים עקיל היום (שישי) בלבנון, ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח הערב כי יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ערוץ התקשורת הערבית אלערביה ואמר: "ישראל העלתה את רמת העימות עם חיזבאללה. אם חיזבאללה לא יזנח את התקפותיו, נרחיב את המטרות שלנו לחסל אותו". 

עוד יוחסו ליועצו של נתניהו הדברים הבאים: "הקווים האדומים הקודמים כבר לא קיימים". 

הטילים הגיעו לחניון המכוניות במינוס 2: פרטים חדשים על החיסול הדרמטי בביירות  
דנון: "יוניפי"ל חייב לעשות מאמץ גדול יותר לשלוט בפעולות חיזבאללה"

תקיפה ממוקדת בביירות (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה ממוקדת בביירות (צילום: רשתות ערביות)

לפי הדיווח, גורם דיפלומטי אמר לערוץ אל-חדת' הסעודי: "חיסול עקיל הוא מסר מדיני וצבאי (מצד ישראל) שהסלמה מצד חיזבאללה תיענה בהסלמה בדאחייה". ממשרד הבריאות בלבנון נמסר שמניין ההרוגים בתקיפה בדאחייה עלה ל-14 וצפוי לעלות עוד. 

דווח עוד ששר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר לשר הביטחון יואב גלנט: "אנחנו מודאגים יותר ויותר מההסלמה בין ישראל ללבנון וחוששים מטעויות בחישוב". עם זאת דווח שאוסטין הצהיר: "אנו מאשרים את המחויבות התקיפה, הקבועה והנחרצת של ארצות הברית לביטחון ישראל". בתוך כך דווח כי הפנטגון הצהיר שנושאת המטוסים טרומן תפנה ביום שני הבא למזרח הים התיכון. 

פעולות חילוץ בדאחייה לאחר חיסול איברהים עקיל (צילום :רשתות ערביות)

בגזרת התגובות בעולם לאירוע דווח כי ראש הלשכה של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הודיע כי התגובה לחיסולו של עיסמאיל הנייה "תגיע בקרוב". לפי הפרסומים, דובר משרד החוץ האיראני טען כי "הישות הציונית דוחה את הפסקת האש ומבקשת להסלים את המתיחות ולהרחיב את הסכסוך". 

לצד זאת, דווח כי נשיא צרפת עמנואל מקרון מסר לראש הממשלה נתניהו כי יש לו אחריות למנוע הסלמה בחזית הצפונית ואילו נתניהו השיב לו: "במקום להפעיל עלינו לחץ, צריך להפעיל לחץ על חיזבאללה". 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף גם הוא את ראש הממשלה נתניהו לאחר האירועים הדרמטיים בלבנון וכתב: "נתניהו, מה היעדים? כבר 11 חודשים של הפקרות בדרום ובצפון. והמעשה החשוב מכולם - להחזיר את 101 החטופים הביתה. מה איתו? רק אחרי הצלחות מבצעיות אתה רץ לתקשורת. אתה אחראי על האסון הגדול בתולדות המדינה זו המורשת שלך".