גם אחרי שבוע של טלטלה פוליטית ולאחר סיבוב הפרסה שלקחה מפלגת הימין הממלכתי סביב תכנית מינוי של גדעון סער לתפקיד שר הביטחון, יו"ר סיעת הימין הממלכתי זאב אלקין עדיין חבר בקבוצת הוואטסאפ של ראשי הסיעות האופוזיציה, שנחשבת לרגישה במיוחד.

באמצעות קבוצה זו מנהלת האופוזיציה את עבודתה מול הקואליציה והממשלה. בקבוצה הזו חברים רק ראשי הסיעות (כולל הסיעות הערביות) אך עד עכשיו לא מצאו לנכון להדיח משם את אלקין - למרות ההחלטה הפומבית של מפלגת הימין הממלכתי לחבור לקואליציה.

ואז הם נתנו לו להתפוצץ: האשמים המרכזים בסערת גדעון סער | בן כספית  
ברק סרי חושף: המסר שקיבל נתניהו מהמפלגות החרדיות לגבי גלנט

בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר סיעת יש עתיד ומרכז האופוזיציה מירב בן ארי הבהירה בשיחה עם "מעריב" שברגע שהימין הממלכתי יעברו לקואליציה ברור שאלקין יודח מהקבוצה וממילא גם עכשיו נושאים רגישים באמת לא בהכרח קורים בקבוצה ועוברים בשיחות בעל פה.

עם זאת, ראשי מפלגות האופוזיציה נפגשו אתמול (שבת) לפגישת עבודה אליה גדעון סער לא הוזמן. בפגישה נכחו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וח"כ גדי אייזנקוט.

כזכור, אתמול בצאת השבת על רקע הביקורת הגוברת והקפאת המהלך בעקבות ההסלמה בצפון, יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, הודיע כי הוא מוותר על תפקיד שר הביטחון.

"לפני כשבוע הסכמתי לקחת על עצמי את האחריות הכבדה ביותר ובתנאים הקשים ביותר", כתב. "עשיתי זאת על יסוד היכרות עמוקה עם אתגרי הביטחון הלאומי של ישראל ומלחמתה ועל בסיס ההשקפות הברורות שהצגתי בקבינט הבטחוני, בועדת החוץ והבטחון של הכנסת ובפני הציבור לגבי הדרך הנכונה לנהל את המלחמה בחזיתות השונות ולהשיג את יעדיה. הייתי ועודני משוכנע ביכולתי למלא בהצלחה את תפקיד שר הבטחון, כפי שהצטיינתי בכל תפקידי המיניסטריאליים".

עוד כתב סער אתמול: "ואולם, לנוכח ההתפתחויות האחרונות בגבול הצפוני והשלכותיהן החלטתי להודיע לראש הממשלה שבמצב שנוצר אני מוותר על הצעתו לתפקיד שר הבטחון. איני רוצה שדעתם של מי שנושאים בנטל ניהול המערכה בעת הזאת תוסח בשל מועמדות למשך זמן בלתי מוגדר. אין זה נכון שלצד שר הבטחון המכהן יהיה שר בטחון ״על המדף״, וגם זאת למשך זמן בלתי מוגדר. כפי שנוכחנו בשבוע החולף - זמן לא מוגדר זה נוצל וינוצל לקמפיין הסתה ודה לגיטימציה חסר מעצורים וזאת באין אפשרות מעשית להשיב לו, בנסיבות".