היחסים בין הבית הלבן לממשלת ישראל החמירו לאחרונה אף יותר, כך על פי דיווח ב"אקסיוס". זאת, על רקע הציפייה לתגובה הישראלית באיראן, לאחר מתקפת הטילים חסרת התקדים נגדה לפני כשבוע. 

גורמים אמריקאים מסרו כי ארה"ב לא מתנגדת לתגובה ישראלית, אך מצפה שהיא תהיה "מדודה". גורם אמריקאי אחר, אף אמר: "האמון שלנו בישראלים נמוך מאוד כרגע ומסיבה טובה". 

עוד דווח מפי גורמים אמריקאים, כי שר ההגנה לויד אוסטין "התאכזב" מכך ששר הביטחון יואב גלנט סיפר לו על חיסולו של מנהיג החיזבאללה נסראללה, רק כשמטוסי חיל האוויר כבר היו בדרכם למטרה, ודקות בודדות לפני הטלת הפצצות. על פי הדיווח, אוסטין ראה בכך הפרת אמון מצידו של גלנט, מכיוון שההודעה המאוחרת של גלנט לא אפשרה לארצות הברית להגן על כוחותיה במזרח התיכון. 

המזרח התיכון על סף פיצוץ: יעדי התקיפה באיראן כבר נקבעו | דיווח
לחץ מבפנים? הצעד החריג בציונות הדתית לקידום עסקת חטופים

לאחרונה, ג'ייק סאליבן, היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, אמר כי במידה וארצות הברית לא תהיה מעודכנת מראש בנוגע לפעולה ישראלית כזאת או אחרת באיראן, היא לא תצטרף "אוטומטית" לצד ישראל. 

תיעוד מהמתקפה האיראנית (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי דווח כי ישראל לא צפויה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן. הדיווח פורסם על רקע ההערכה הגוברת כי מתקפה ישראלית צפויה להתרחש בקרוב, זאת כתגובה למתקפת הטילים חסרת התקדים של של איראן לפני כשבוע. 

על פי הדיווח, התגובה הישראלית צפויה להתמקד בבסיסים צבאיים של משמרות המהפכה. כמו כן, היא צפויה להתחרש במספר אתרי מדיעין, וכאלה שקשורות לשורות ההנהגה של המשטר הרודני בטהרן. ישראל על פי הדיווח, צפויה לתקוף את מתקני הגרעין, רק במידה שאיראן תסלים עוד יותר את המתקפות נגדה. 

במקביל, נתניהו צפוי לכנס פעם נוספת התייעצות ביטחונית מצומצמת בהשתתפות של מספר שרים ובכירים במערכת הביטחון, זאת לקראת המראת גלנט לארה"ב.