אתמול בערב (שלישי) נחשפו התכתבויות ודיונים בין ראש הממשלה בינימין נתניהו לשב"כ בימים שהוביל לטבח ה־7 באוקטובר, שמציגים את האזהרות שניתנו לפני השבת השחורה, כך פורסם במהלך מהדורת החדשות של ערוץ 12.

בדיון הראשון שהוצג, קצת יותר מחודש לפני ה־7 באוקטובר, אומר רונן בר, ראש השב"כ, לנתניהו אפשרויות למניעת הפצתו של חמאס באיו"ש, באמצעות סנקציות כלכליות והיערכות לסיכול האדם בעזה שאחראי על פיגועים ביו"ש. נתניהו אישר את קידומו של החיסול, אך הם הסכימו כי הסיכול עלול לדרדר למערכה.

גם חיזבאללה יודע: היתרון בתמרון הקרקעי צפוי להתהפך בקרוב
נתניהו הציב לגלנט אולטימטום - עכשיו הוא קיבל את הבשורה

מעט יותר משבועיים לפני תחילת המלחמה, אמר בר לנתניהו כי יש סיכון להסלמה ולמערכה בעזה. הצעתו הייתה שוב סיכולם של ראשי טרור. שלושה ימים בלבד לפני ה־7 באוקטובר, השב"כ מסר לנתניהו כי חג הסוכות עובר בשקט יחסי, אך יש להשאר בכוננות למערכה בעזה – שתתרחש רק בשל הסלמה מהצד שלנו.

מהשב"כ נמסר: "לאורך השנים, בדגש על השנתיים האחרונות, השב"כ הציג גישה התקפית מול החמאס כולל תוכניות שהוכנו במשך שנים לעריפת ראשי החמאס בעזה. במהלך הלחימה העצימה של השב"כ בכלל הזירות, עוסקים גורמים אחרים, בעלי אינטרס, בהדלפות מגמתיות של חומרים מתוך דיונים מסווגים. שב"כ חוזר על קריאתו להקמת ועדת חקירה ממלכתית שבה יתבהרו כלל העמדות שהוצגו טרם 7.10".