ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר הודיע היום (רביעי) כי הממשלה שוקלת להטיל הסנקציות נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ועל שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כך פורסם היום בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. 

לפי הדיווח כשנשאל סטארמר בפרלמנט אם ממשלתו תטיל סנקציות על השניים, אמר: "אנחנו בוחנים את זה כי ברור שיש אמירות מתועבות יחד עם פעילות בפועל שנוגעת לגדה המערבית".

קיר סטארמר (צילום: REUTERS/Maja Smiejkowska)
קיר סטארמר (צילום: REUTERS/Maja Smiejkowska)

השר איתמר בן גביר הגיב:  ״כפי שלפני הקמת המדינה היהודית הבריטים פעלו לסיכולה, כעת הם ממשיכים לעשות זאת לאחר תקומתה בעיצומה של מלחמת קיום. הים אותו ים, והבריטים אותם בריטים. על הבריטים להפנים שימי המנדט הסתיימו. מכל מקום, הם לא מפחידים אותי, ואני אמשיך לפעול בהתאם לאינטרסים הלאומיים העליונים של מדינת ישראל בלבד ולמען תושבי המדינה, חיילנו שוטרנו וסוהרנו. בוז לספר הלבן!״. 

השר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה: "המנדט הבריטי הסתיים ואיתו הספר הלבן, אבל החד צדדיות והצביעות נשארו אותם חד צדדיות וצביעות. אמשיך בע"ה לעשות כל שלאל ידי כדי לקדם מדיניות של חיסול הטרור הנאצי מעזה, מלבנון ומאיראן ולמנוע הקמת מדינת טרור פלשתינית שתסכן את קיומה של מדינת ישראל ואת ביטחון העם היהודי. שום איום לא ימנע ממני לעשות את המעשה הנכון והמוסרי למען אזרחי ישראל, ואם הבריטים רוצים לעקם את אפם אל מול המדיניות הציונית שלי, אז יהיה להם אף עקום. חג שמח לכל בית ישראל".

בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר (צילום:  אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

ההתייחסות באה כמובן ביחס לתמיכתם של סמוטריץ' ובן גביר בפרויקט ההתנחלות שנחשב לבלתי חוקי לפי החוק הבינלאומי. בדיווח צוין כי סמוטריץ' גם עורר סערה בינלאומית בכך שהציע שזה יהיה מוצדק להרעיב שני מיליון עזתים כדי לשחרר את החטופים.

צוין כי מוקדם יותר השבוע חשף שר החוץ הבריטי לשעבר דיוויד קמרון שהממשלה הקודמת בבריטניה, הממשלה השמרנית, פעלה לקידום סנקציות נגד הפוליטיקאים ה"קיצוניים".

כזכור, בסוף חודש אוגוסט נבלמה יוזמה דומה מצד שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, שרצה בין היתר להטיל סנקציות על סמוטריץ' ובן גביר.