לאחר האישור בדבר החיסול יחיא סינוואר, עולים קולות בליכוד הרואים בכך הזדמנות משמעותית הן במישור המדיני-ביטחוני והן במישור הפוליטי. בדיונים בקבוצות הפנימיות של חברי הליכוד, עולה הנושא של חלון הזדמנויות שנפתח בעקבות מה שמכונה "ההצלחה המסחררת של צה"ל". חלק מחברי המפלגה סבורים כי יש לנצל את המצב כדי להוביל לעסקה שבמסגרתה כל החטופים יוחזרו לישראל.

יתרה מזאת, ישנם קולות בליכוד הקוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז על בחירות בזק מיד לאחר השגת עסקת חטופים, אם וכאשר תושג. הטיעון המרכזי הוא: "הימין בתהליך התחזקות בזמן האחרון, חיסול סינוואר והחזרת חטופים - אם וכאשר - עבור הליכוד והימין זאת הזדמנות פז לזכות בבחירות ולהישאר בשלטון".

הקריאה לבחירות בזק במקרה של עסקת חטופים נובעת, בין היתר, מהערכה כי לפחות חלק מהשותפים הקואליציוניים של הליכוד חלוקים על גישה זו ומתעקשים על המשך הלחימה "עד הניצחון המוחלט בשדה הקרב".

נקודה מעניינת בהערכות אלו היא ההנחה כי רק איראן מסוגלת להביא לעסקה כוללת, שתכלול את סוגיית החטופים, עזה, לבנון והחות'ים. לפי הערכות אלו, המחיר שטהרן עשויה לדרוש הוא, קרוב לוודאי, מיתון או אף ביטול של התגובה הישראלית המתוכננת נגדה. 

עם זאת, גורמים אמריקאים ששוחחו עם רשת CNN נמנעים כרגע מהצהרות מיידיות בדבר ההשלכות האפשריות של חיסול סינוואר. "אנחנו עדיין לא יודעים מה זה אומר", אמר גורם אמריקאי לרשת שמציין כי ייתכן שתהיה תנועה "מהירה" לקראת הפסקת אש ושחרור החטופים, אך גם ש"עדיין עשויה להיות דרך ארוכה לפנינו".

מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, אמר בעבר כי "גורל העסקה" בנוגע להפסקת אש ושחרור החטופים היה בידיו של סינוואר. אולם, גורמים אמריקאים עדיין לא טוענים שמותו יוביל לעסקה מיידית. הגורם האמריקאי הוסיף כי הסכסוך המתמשך בין חיזבאללה וישראל עלול גם לסבך כל הזדמנות אפשרית לסיום המלחמה הרב-זירתית.