יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, חוסל על ידי כוחות צה"ל ברפיח. האירוע מסמן נקודת מפנה משמעותית במלחמת "חרבות ברזל" ועשוי להשפיע על המשך הלחימה בעזה ועל גורל החטופים הישראלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לחיסול בהצהרה יוצאת דופן המכוונת ישירות לתושבי עזה ומחבלי חמאס. הוא אמר: "לתושבי עזה אני אומר: סינואר הרס לכם את החיים. הוא סיפר לכם שהוא אריה, אבל בפועל הוא הסתתר במאורה חשוכה – והוא חוסל כשהוא נמלט בבהלה מחיילינו." נתניהו הדגיש כי "חמאס לא ישלוט יותר בעזה" וקרא לתושבי עזה "להשתחרר סוף-סוף מעריצותו". בפנייה ישירה למחבלי החמאס, הוסיף נתניהו: "מנהיגיכם בורחים והם יחוסלו." נתניהו גם פנה למחזיקים בחטופים הישראלים, ואמר: "מי שיניח את נשקו וישיב את חטופינו – נאפשר לו לצאת ולחיות. מי שיפגע בחטופינו – דמו בראשו." 

במקביל, לשכת ראש הממשלה מסרה כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוחח טלפונית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות חיסול יחיא סינוואר. על פי ההודעה, הנשיא ביידן התקשר ממטוס "אייר פורס 1" והביע הערכה לפעולת צה"ל. בשיחה דנו שני המנהיגים באפשרות לקדם את שחרור החטופים הישראלים והסכימו לשתף פעולה בנושא זה.

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)
 

קודם לכן, דווח ב"מעריב" כי  בדיונים בקבוצות הפנימיות של חברי הליכוד, עולה הנושא של חלון הזדמנויות שנפתח בעקבות מה שמכונה "ההצלחה המסחררת של צה"ל". חלק מחברי המפלגה סבורים כי יש לנצל את המצב כדי להוביל לעסקה שבמסגרתה כל החטופים יוחזרו לישראל.

נקודה מעניינת בהערכות אלו היא ההנחה כי רק איראן מסוגלת להביא לעסקה כוללת, שתכלול את סוגיית החטופים, עזה, לבנון והחות'ים. לפי הערכות אלו, המחיר שטהרן עשויה לדרוש הוא, קרוב לוודאי, מיתון או אף ביטול של התגובה הישראלית המתוכננת נגדה.