הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש (ראשון) לדיון מיוחד, במרכזו הצעה חדשה שהגיעה מקהיר. ראש השב"כ, רונן בר, הציג בפני השרים מתווה לעסקת שחרור חטופים, פרי מגעים שקיים עם ראש המודיעין המצרי החדש, חסן רשאד, במהלך ביקורו בקהיר יום קודם לכן.

המתווה המצרי, המכונה "עסקה קטנה", מציע שחרור מספר מצומצם של חטופים בתמורה להפסקת אש של כשבועיים. מטרת המהלך, לפי גורמים בכירים, היא לחדש את המשא ומתן ולהניח את היסודות לעסקה רחבה יותר בהמשך. בדיון הסוער שהתפתח בקבינט, ניכר פילוג בין חברי הממשלה. בעוד שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי הביעו תמיכה זהירה ביוזמה, השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הציגו עמדה נחרצת נגדה.

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

למרות חילוקי הדעות, טרם התקבלה החלטה סופית. בינתיים, משפחות החטופים עוקבות בדריכות אחר ההתפתחויות. "אנחנו מפצירים בממשלה לא לדחות על הסף שום הצעה," אמרה דוברת פורום המשפחות. "הזמן אוזל, וחיי יקירינו תלויים מנגד."

על אף ההצהרות המיליטנטיות של בכירי חמאס אחרי החיסול, בישראל עושים הערכות מצב ודנים באפשרויות שעל הפרק. אולם, לטענת הגורמים המעורים, "ההערכה היא כי הצעדים בנושא החזרת החטופים צפויים, ככל הנראה, לא לפני התגובה הישראלית לאיראן". כמו כן, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, צפוי לנחות מחר בישראל על מנת להשתתף בסבב דיונים שיעסקו באיראן, בלחימה של ישראל נגד חיזבאללה, במצב בעזה וכן – באפשרויות לעסקת חטופים.