ישראל הציעה למנהיגי חמאס מעבר בטוח למדינה אחרת בתמורה להנחת נשקם ושחרור החטופים - כך דווח היום (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, ראש המוסד דוד ברנע העלה את ההצעה במפגש עם בכירים מצרים בשבוע שעבר, אך זו נדחתה במהירות על ידי הארגון.

ח'ליל אל-חיה, בכיר חמאס האחראי על המשא ומתן להפסקת אש, אמר למתווכים כי ההצעה מראה שישראל עדיין קוראת את הארגון בצורה שגויה, והזהיר כי הלחימה עלולה להימשך חודשים ואף שנים.

שרון אביגדורי מחבקת את בנה עומר זמן קצר לאחר ששוחררה משבי חמאס (צילום: ארכיון רויטרס)
שרון אביגדורי מחבקת את בנה עומר זמן קצר לאחר ששוחררה משבי חמאס (צילום: ארכיון רויטרס)

אופיר פלק, יועץ מדיניות החוץ של ראש הממשלה, אישר את הדיווח ואמר: "נתניהו חזר והדגיש שאנחנו מוכנים לתת להם מעבר בטוח אם יניחו את נשקם וישחררו את החטופים. יחד עם זאת, כל מי שיפגע בחטופים - יטופל".

הדיווח מגיע לקראת פגישה מתוכננת בראשון בקטאר בין בכירים אמריקאים, ערבים וישראלים, במטרה לחדש את שיחות הפסקת האש. המתווכים הערבים מאמינים כי הצעה מצרית חדשה להפסקת אש קצרת טווח עשויה לפתוח חלון הזדמנויות להסכם מקיף, לאחר שבועות של קיפאון במגעים.

החטופים שחזרו מהשבי (צילום: דובר צה''ל)
החטופים שחזרו מהשבי (צילום: דובר צה''ל)

מצרים מציעה הפסקת אש של עד שבועיים בתמורה לשחרור חמישה חטופים ואפשרות לשחרור אסירים פלסטינים מהכלא בישראל. ההסכם יוכל להיות מורחב בהמשך, בדומה להפסקת האש בת השבוע בסוף 2023 שהובילה לשחרור החטופים היחיד בהיקף נרחב במהלך המלחמה.

נתניהו אמר אתמול כי הוא מברך על נכונות מצרים לקדם עסקה לשחרור החטופים, והנחה את ראש המוסד לנסוע לדוחא.