שרי ש״ס ויהדות התורה בוועדת השרים לענייני חקיקה מחרימים הערב (ראשון) את ההצבעות במחאה על כך שהקואליציה לא קידמה עד כה את חוק הפטור מגיוס לצה״ל. הצעות החוק יאושרו גם ללא תמיכתם.

בש"ס ויהדות התורה דורשים את חקיקת חוק הגיוס כבר בכנס החורף, ומתחילים בהחרמת הצבעות על חוקים של הקואליציה עוד בטרם שבה הכנסת מפגרה.

מחר( שני) הכנסת צפויה לשוב מפגרה, השר יואב בן צור מש״ס אמר בועדת השרים לחקיקה: ״אנחנו לא יכולים להמשיך כאילו הכל כרגיל כשאנחנו לא מקבלים שום דבר מהממשלה. לא חוקי חינוך ולא שום דבר אחר״.

יואב בן צור (צילום: משרד העבודה והרווחה)
יואב בן צור (צילום: משרד העבודה והרווחה)

כאמור, מחר עם פתיחת כנס החורף, חוק הגיוס, או כפי שמגדירים אותו באופוזיציה - "חוק ההשתמטות", צפוי שוב לעמוד במוקד בתור הסוגיה המרכזית, שמעוררת מחלוקת לא רק בין הקואליציה לאופוזיציה - אלא גם בתוך הקואליציה עצמה.

גורמים במפלגות החרדיות העבירו בתקופה האחרונה מסר ברור ומאיים לפיו ללא פתרון חקיקתי לסוגיית גיוס בני הישיבות - לא יצביעו בעד תקציב המדינה לשנת 2025. התקציב צפוי לעלות לאישור הממשלה בסוף החודש (31.10), עוד פחות משבועיים, כך שהפתרון, או לכל הפחות - ההתקדמות לקראתו, לפי דבריהם של חלק מהפוליטיקאים החרדים - אמור להגיע עוד קודם לכן. משמע, בימיו הראשונים של כנס החורף של הכנסת.