מלחמת חרבות ברזל: במסגרת המתיחות המתמשכת בין שר הביטחון יואב גלנט לראש הממשלה בנימין נתניהו, נחשף הערב (ראשון) בחדשות 13 תוכן מכתב ביקורתי ששלח גלנט לנתניהו ולחברי הקבינט. המכתב, שנשלח זמן קצר לפני המתקפה הישראלית באיראן, כלל טענות נוקבות. בין היתר, טען גלנט כי "המלחמה מתנהלת בלי מצפן" והדגיש ש"חילופי המהלומות מול איראן מגדילות את הצורך לעדכן את מטרות המלחמה".

במכתבו, הרחיב שר הביטחון: "מצב הדברים בו אנו מתנהלים, ללא מצפן מתוקף, וללא עדכן מטרות המלחמה, פוגע בניהול המערכה ובהחלטות הקבינט. ההתפתחויות המשמעותיות במלחמה, בראשן חילופי המהלומות הישירות בין ישראל לבין איראן, מגדילים את הצורך לקיים דיון ולעדכן את מטרות המלחמה בהסתכלות כוללת על הזירות והזיקה ביניהן".

בהמשך המכתב, פירט גלנט את חזונו לגבי יעדי המלחמה בזירות השונות. לגבי עזה, הציע לפעול ל"ביסוס המציאות ללא איום צבאי, מניעת התעצמות של יכולות הטרור, השבת כל החטופים וקידום חלופה לשלטון חמאס". באשר ללבנון, הגדיר את היעד כ"יצירת מציאות ביטחונית שתאפשר את חזרת תושבי הצפון בהקדם לבתיהם".

צעקות לעבר נתניהו בטקס האזכרה לנרצחי השבעה באוקטובר (צילום :חדשות 12)

בנוגע לאיראן, הדגיש את הצורך ב"הרתעה ושימורה של איראן מחוץ למלחמה", ובזירת יהודה ושומרון קבע כיעד "מניעת התפרצות אלימה על ידי סיכול טרור". כמו כן, ציין את חשיבות "חיזוק הביטחון האישי והלגיטימציה הבינלאומית". מעניין לציין כי המכתב לא הועבר לשר לביטחון לאומי בן גביר, ככל הנראה מחשש להדלפה.

לשכת ראש הממשלה מסרה: "מדובר במכתב תמוה, יש מצפן אחד והוא יעדי המלחמה כפי שנקבעו על-ידי הקבינט. הם נבחנים כל הזמן, ואף הורחבו לאחרונה".