בימין נערכים לפתיחת מושב החורף בכנסת ולביטול חוק ההתנתקות בגוש קטיף, זאת בהמשך לביטולו בצפון השומרון לאחר שנים של מאבק. ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תנועת "נחלה" וקואליציית הארגונים לחזרה לגוש קטיף, קיימו מרתון פגישות בנושא ביטול החוק, הישיבה המסכמת התקיימה בלשכתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יחד עם חברי הכנסת צבי סוכות, אריאל קלנר ועמית הלוי, שמקדמים יחד את הצעת החוק. 

בקואליציית הארגונים לחזרה לגוש קטיף וצפון השומרון חברים בין השאר הארגונים: "חומש תחילה", "נחלה", תנועת הריבונות, "אמונים", "תורת לחימה", "חותם", "קוממיות", "עזה סוף", ארגון "שבים ומנצחים", "מטה חבל עזה" של עקורי גוש קטיף, ארגון מגורשי נצרים וארגון "הרחיבי מקום אוהלך" ועוד.  

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תנועת "נחלה" בראשותם של דניאלה וויס וצבי אלימלך שרבף יחד עם קואליציית הארגונים לחזרה לגוש קטיף, מקדמים בימים אלה מהלך רחב, הכולל סדרת פגישות אינטנסיביות בכנסת במטרה לפעול לקראת העברת החוק לביטול חוק ההתנתקות בגוש קטיף ולגיוס מקסימום תמיכה לחוק במשכן הכנסת ובממשלה, בהמשך לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון לפני כשנה, מהלך שהובל ע"י חלק מהארגונים הללו עצמם, ובראשם ישיבת חומש, שראש מועצת שומרון וארגון "חומש תחילה".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון אמר בפתיחת הישיבה: "המאורעות הקשים של השביעי באוקטובר לימדו אותנו בצורה הקשה ביותר שאין זמן אחר. ואין אופציה אחרת. אנחנו חייבים לחזור ולהתיישב בגוש קטיף. הגירוש היה עוול מוסרי איוולת שלצערנו הוכחה בדמים. אין לנו ספק שיש רוב בכנסת להעברת החוק. כולם מבינים שהיציאה מגוש קטיף היתה טעות פטאלית. עם תחילת המושב אנחנו מגבירים פעילות כדי להעביר את החוק, זה הזמן לתקן. צפון הרצועה תחילה, הניצחון זה לקחת שטח, יש לתקן את העוול ההיסטורי הזה". 

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) מסר: ״כל יום שעובר מוכיח שהניצחון המוחלט יהיה הרגע בו נחזור להתיישב בחבל הארץ שהפקרנו לפני כמעט 20 שנה. כשחמאס רואה את צפון רצועת עזה מתרוקנת מאזרחים הוא מגלה גמישות לשחרור חטופים. כשחמאס יראה שאנחנו רציניים לגבי הכוונות שלנו להתיישב בחזרה בעזה הוא ייאות לשחרר חטופים נוספים. במושב החורף הקרוב נמשיך לקדם את החקיקה למען ההתיישבות בחבל עזה״.

ח"כ אריאל קלנר: "החוק שאוסר על יהודים הימצאות ברצועת עזה, הוא חוק גזעני ואנטישמי. החרפה הזו צריכה להימחק מספר החוקים של מדינת ישראל גם אם בעזה הייתה קמה סינגפור כמו שהבטיחו לנו ערב הגירוש. על אחת כמה וכמה שיש להסיר את החוק הזה, בשעה שמעזה יצאה מתקפת הרצח הזוועתית. אני מתכוון לקדם את היוזמה יחד עם ראש מוא״ז שומרון יוסי דגן, עם חבריי בכנסת ועם הארגונים האזרחיים. הגיעה השעה לדבר בשפה של המזרח התיכון. הגיעה השעה לדבר ציונות: התיישבות היא ניצחון, התיישבות היא ביטחון, התיישבות היא התכלית של שיבת ציון. מייחל לראות במהרה בביטול החוק ובתיקון הקלקול". 

ח״כ עמית הלוי: ״חוק ההתנתקות שקובע שאזור כלשהוא אסור מבחינה חוקית לכניסה של יהודים, כלומר יודן-ריין כפי שהוגדר בגרמניה הנאצית, הינו כתם מוסרי על ספר החוקים הישראלי ודינו להימחק. אפעל יחד עם חבריי כדי שבמושב החורף נסיר את הכתם הזה ביחס לחבל עזה״

יו"ר תנועת "נחלה" צבי אלימלך שרבף: "היום ברור לכולם שבשלה העת לביטול חוק ההתנתקות. רק התיישבות יהודית בעזה תוכל להחזיר את הביטחון לעוטף עזה ולמדינת ישראל. לאחר 30 שנה של נסיגות כבר אין ספק שעזיבתם של חבלי ארצנו האהובה רק הגבירה את הטרור. עזה היא שלנו וצריך ליישב אותה ביהודים".