פעילים בליכוד חוששים שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לשריין מקום ברשימת הליכוד לכנסת ה-21 ליו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון. בעתירה דחופה שהוגשה היום לבית הדין של הליכוד ע"י אלי נגר, חבר מרכז מסניף הוד השרון, נטען כי ביום שני הקרוב עומדת ועדת החוקה של המפלגה לאשר תיקונים בתקנון הליכוד אשר כוללים את דחיקת מיקומם של נציגי המחוזות במפלגה ברשימה לכנסת וכי "בשלב השני מתוכנן שריונו של כחלון".



במפלגת כולנו מיהרו בתגובה להכחיש את הכוונה לשריין לראש מפלגתם מקום ברשימת הליכוד ואמרו כי מדובר ב"פרסום שקרי והזוי שנועד לשרת פעילים מסוימים בפריימריז בליכוד. כולנו הוקמה כחלופה לאובדן הדרך הערכית חברתית של הליכוד. כולנו תרוץ באופן עצמאי, תגדיל את כוחה ותמשיך לנצח בשביל כלל אזרחי מדינת ישראל".



בעתירה לבית הדין של הליכוד כתב חבר המרכז נגר כי השינויים המתוכננים ברשימת הליכוד לכנסת יגרמו לכך שמיקום מועמדי המחוזות והסקטורים יתחיל מהעשירייה הרביעית והם יידחקו למקומות לא ריאליים. הוא דורש על כן שישיבת ועדת החוקה של המפלגה שנקבעה להתקיים באחד החדרים במשכן הכנסת תועבר למצודת זאב בתל אביב כדי שהדיון יהיה שקוף ופתוח לכל חברי התנועה.



העתירה שהוגשה. צילום: אלי נגר, קבוצת ע.מ.ל בליכוד



בתוך כך, הודיע יו"ר מרכז הליכוד, השר חיים כץ, על כינוס המרכז ביום שלישי בשבוע הבא במרכז הירידים בתל אביב. המרכז יתבקש לאשר את בקשת ראש הממשלה ויו"ר התנועה בנימין נתניהו לקיים את הפריימריז בליכוד ב-5 בפברואר. עוד יתבקש המרכז לאשר את "תקנות הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת ה-20".



חברים במרכז הליכוד חוששים שוועדת החוקה תאשר בהליך חפוז את דחיקת רגלי נציגי המחוזות וכאמור גם שריון למשה כחלון. חבר מרכז הליכוד וחבר ועדת החוקה, אסי לוי, אמר למעריב: "אני מתנגד למהלך הזה. בכוונתי להעלות במרכז הליכוד הצעת החלטה לפיה שיבוץ מועמדי המחוזות ברשימה לכנסת יישאר כפי שהוא היום, מהמקום ה-16 ואילך".