בינואר 2019 הפתיעו יאיר לפיד ובני גנץ את מדינת ישראל כאשר הקימו את רשימת כחול לבן כאלטרנטיבה לבנימין נתניהו. לחיבור הצטרף שר הביטחון לשעבר ויו''ר מפלגת תל''ם משה יעלון, שלמרות שהיה הכי ותיק בפוליטיקה מראשי הרשימה, הוא דורג רק במקום הרביעי. היום (חמישי) אמר יעלון כי במידה והאלטרנטיבה לנתניהו תהיה הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט, הוא יהיה מוכן פעם נוספת "להזיז את האגו הצידה" ולוותר על ההובלה.

בראיון לערוץ הכנסת הסביר יעלון כי ברמה האישית הוא מקווה שאיזנקוט יבחר להיכנס לפוליטיקה, למרות "שכל מה שקורה בפוליטיקה לא עושה חשק לאנשים טובים". יעלון טען כי הוא יודע שיש אנשים טובים שרק מחכים להכרזה על בחירות, על מנת להודיע על מועמדותם לכנסת.

רביעיית כחול לבן לשעבר: בני גנץ, גבי אשכנזי, יאיר לפיד ובוגי יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
רביעיית כחול לבן לשעבר: בני גנץ, גבי אשכנזי, יאיר לפיד ובוגי יעלון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כשנשאל יעלון על האפשרות לחיבור עם איזנקוט, כאשר אינזקוט בראש, השיב יעלון: "כבר 50 שנה שאני חייל של המדינה. בכחול לבן למרות ההבנה והמורכבות שבני גנץ צריך עוד ניסיון, הוא התעקש להיות במקום הראשון, נכנסתי מתחת לאלונקה והזזתי את האגו הצידה. לכן אני אומר, אני אהיה שותף לכל מהלך שיביא לשינוי השלטון. גם אם זה יהיה איזנקוט בראש".

בנוסף, יעלון האשים את חברי הכנסת של הליכוד בכך שהם שותפים לדרדור מצבה של הכנסת ושל הממשלה. "גם בתוך הליכוד אני מחלק בין ליכודניקים לביביסטים. הביביסטים הם עיוורים, אבל יש ליכודניקים, גם בתוך הכנסת, שרואים מה שקורה ולא מעיזים לפתוח את הפה", אמר שר הביטחון לשעבר. 

גדי איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)
גדי איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)

במקביל, ביש עתיד-תל''ם משאירים את הדלת פתוחה עבור בני גנץ וחבריו בכחול לבן. לאחר שאתמול קרא יאיר לפיד לאיחוד מחודש בין המפלגות, היום חזר על הקריאה חבר הכנסת מיקי לוי. " חבריי מכחול לבן, במקום לעבור את כל חמשת שלבי האבל על הרוטציה שלא תבוא, מציע שתדלגו על ההכחשה והכעס ותדלגו ישר לקבלה", אמר מיקי לוי לשותפיו לשעבר והוסיף: "עשיתם טעות גדולה כשנכנסתם לממשלה עם נאשם בשוחד. עכשיו הזמן לפצות ולהצטרף אלינו תחת הנהגתו של לפיד כדי שנצליח להחליף את השלטון".