ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב (שני) עם היועץ הבכיר לנשיא ארצות הברית, ג׳ארד קושנר, המסייר בישראל. בפתח הפגישה מסרו השניים הצהרה לתקשורת.

בפתח דבריו התייחס נתניהו למצב הפוליטי: "עבדנו קשה מאוד למנוע בחירות, בחירות מיותרות, הגענו לסיכומים עם כחול לבן. אני חושב שהם היו טובים והיו מאפשרים להימנע מהבחירות. לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו החליט גנץ לחזור בו וזה גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה".

"ההתעקשות לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית ממשלתית שנוגד את ההסמכים הקואליציונים, ואנחנו לא יכולים לאפשר לשמאל לרמוס את הדמוקרטיה ברגל גסה וזה מאוד מצער אותי. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, יש ניסיון לשמור על ממשלה בתוך ממשלה, לקושש קולות למפלגה שכושלת בסקרים, ניסינו למנוע זאת אך עם יכפו עלינו בחירות אנחנו ננצח כי העם רואה את ההישגים שלנו", הוסיף.

בהמשך עבר נתניהו לנאום באנגלית ואמר: "הסכמי אברהם הם סדרה של פריצות דרך - הסכמים עם האמירויות, בחרין, סודאן ומרוקו ואלה הסמכים חשובים. יש עוד מדינות שיצטרפו. אני חושב שאמריקה עומדת חזק באזור. הערבים לקחו תפקיד מכריע בתכנית השלום של טראמפ, שמקפיד לשמור על העליונות הצבאית של ישראל. עבור הסכמי ישראל ועבור עוד הרבה, אתה יכול לקחת אחראיות על ההסכמים ועוד הרבה".

"אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על כל מה שהוא עשה למען מדינת ישראל, מעומק הלב, ואנחנו חושבים שההישגים האלה חזקים ויציבים. אני רוצה להודות לך ג'ארד על כל מה שעשית, זה לא ישכח. אתה תראה מה שאני כבר רואה: שהשלום בין יהודים וערבים מחוץ לישראל יוצר דינימיקה חדשה עם הערבים בתוך ישראל", המשיך.

"אני מקווה שכל המדינות יתמקדו באינטרסים המשותפים ובאינטרסים החשובים של אזרחיהם. אנטישמיות ומידור ישראל בעולם אלו דברים שעוברים מהעולם. כל העמים מבקשים לחיות חיים טובים בשלום. זה מה שאנחנו מבקשים להשיג בעבודה שלנו. אנחנו מנסים להשיג תוצאה של ווין ווין. נמשיך לעבוד למען השגת הסמכי השלום. אני מודה לנתניהו וכל הצוות שלו וגם לשגריר רון דרמר ולמאיר בן שבת. הייתה לנו חברות מיוחדת לאורך השנים. הוכחת שישראל פועלת מעבר לתפיסת הביטחון שלה. ישראל מוכנה לבצע פשרות על מנת להשיג שלום", אמר קושנר.

ראש הממשלה נתניהו וג'ארד קושנר (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה נתניהו וג'ארד קושנר (צילום: מרק ישראל סלם)

מוקדם יותר היום השתתפו השניים בטקס נטיעת עץ בחורשת האומות של קק״ל בירושלים. נתניהו אמר בפתח הטקס: "באתי עכשיו מקבינט הקורונה. יש לנו כרגע מגפה חדשה שמתפשטת, עם נגיף שאנחנו עדיין לא יכולים לדעת על טיבו. המוטציה הזאת יכולה להיות גם קורונה 2. לפיכך, החלטתי אתמול ומימשנו היום את ההחלטה לסגור את השמיים של מדינת ישראל. זרים לא ייכנסו למדינה, זולת חריגים כמו דיפלומטים. ישראלים שיחזרו מחוץ לארץ החל מעוד 48 שעות, יכנסו לבידוד במלוניות. אם יחזרו תוך 48 שעות יוכלו להיכנס לבידוד בבית.

"אני יודע שזו החלטה קשה אבל אין לנו ברירה. אני מבין את הקושי שגם נגרם למשפחות, למטיילים, לכולם. אבל ההחלטה הזאת היא קריטית משום שאנחנו חייבים לשמור על הבריאות ועל החיים שלכם. ההחלטה הזאת תקפה כרגע לעשרה ימים עם אפשרות להארכה. אנחנו הצלחנו בצורה יוצאת מן הכלל מול הנגיף הראשון של הקורונה, הצלחה שהיא עולמית. גם בהשתלטות על המגפה וגם בהבאת מילוני חיסונים לכאן. כשם שהשתלטנו על הנגיף הראשון, אנחנו גם נשתלט בהצלחה על הנגיף השני".