היועץ הפוליטי רונן צור שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. צור התייחס להקלטות מישיבת הממשלה שפורסמו אתמול ומתח ביקורת על נתניהו, אשר "עסוק בעיקר באינטרסים של עצמו". צור האשים את חברי הממשלה בתחלואה הגבוהה, והזהיר מפני תחלואה קשה ומוות בקרב צעירים רבים.

ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת החוקה

מה נשמע?
"די מזעזע לשמוע את זה".

אתה מזדעזע?
"שמעתי את זה אתמול בערב ודי הזדעזעתי".

חיי אדם על הכף.
"בדיוק, בדיוק מה שאנחנו רואים. קצת כמו בכיפור, כשכל הסימנים מראים את המחדל, מראים את המוות בפתח, וההנהגה עסוקה בעיקר באינטרסים של עצמה". 

מה האינטרס של ביבי?
"בחייך, לפתוח את דובאי בהפקרות מטורפת, ולהפוך אותנו להיות אי של הדבקה. הקורונה לא התחילה אתמול בישיבה. הישיבה אתמול היא תולדה של המחדל, הרי אנחנו מגיעים למקום הזה בגלל מה שקרה".

אז עכשיו גנץ עושה פוליטיקה?
"ההחלטה שהייתה אמורה להתקבל אתמול או שלשום הייתה אמורה להיות החלטה פשוטה, לא פתיחה מופקרת של כל המשק באופן כזה שאנחנו הולכים לראות ילדים נערים נערות אנשים צעירים שהולכים להתאשפז בעוד שבוע-שבועיים, חלקם ימות ורואים את זה מול העיניים ועסוקים בוויכוח פוליטי לקראת בחירות מה שהוזהרו ממנו הפוליטיקאים".

סימטריה מזויפת.
"זו לא סימטריה מזויפת זה בדיוק המצב. אתה יכול לצאת מהפוזיציה של להגן על המנהיג אבל מדובר גם בילדים שלך".

אולי המנהיג לא רוצה לפתוח בגלל הבחירות? יש את גנץ שבצורה מופקרת רוצה לפתוח את הסגר ושני הצדדים עושים פוליטיקה? לא שני צדדים עושים פוליטיקה, רק אחד.
"לא, יש שני צדדים שעושים פוליטיקה, אתה טועה לגמרי. מי שפתח את שדה התעופה כדי להכניס לכאן את כל המוטציות שגרמו לאלפי מתים זה ראש הממשלה, אתה לא יכול לטעון כל הזמן שרק צד אחד אשם בסיפור הזה זה לא ייתכן. כשיש את החיסונים האחריות להצלחה זה ראש הממשלה וכשיש מוות שמשתולל ברחובות?

מה לגבי ההדלפות של הישיבות?
"אם הייתי היום יועצו של גנץ הייתי אומר לו דבר אחד, תציע לכל חברי הממשלה היום בבוקר פוליגרף מראש הממשלה ועד אחרון השרים וגנץ הראשון שיצעד למכון הפוליגרף כדי לעשות בדיקה ולראות מי מסרב ללכת לבדיקה הזאת".

אנחנו נגד הדלפות פתאום? לא הבנתי את הקטע. מדליפים את כל החקירות של רה"מ במשך שנים. עסוקים בפוליטיקה קטנה.
"מה שיפה בפוליטיקה הקטנה הזאת שמביאה לאלפי מתים, שהפרוטוקול שפורסם אתמול מראה דבר אחד, הם כבר בטיעונים לוועדת החקירה, לבית המשפט, הם מבינים שהם עשו מחדל נוראי של אלפי מתים, הם מבינים את זה והם כבר בטיעונים וזה מה שטוב כי הם מתחילים לפחד".

כל אנשי המקצוע תומכים בנתניהו.
"כל אנשי המקצוע היו צריכים היום בבוקר אם לא מחזירים את ההחלטה אחורה, כל אנשי המקצוע היו צריכים להתפטר, אלרעי פרייס, חזי לוי, נחמן אש".

להפקיר את הזירה?
"הם לא מפקירים, להפך. הם היו מטלטלים ומזעזעים את המערכת. הדרג המקצועי צריך לקחת את עצמו בידיים, לגלות אחריות ממלכתית כי מדובר ברופאים שיש להם אחריות מוסרית מול האחריות הפוליטית, זה מה שהם היו צריכים לעשות היום בבוקר ולהחזיר את ישיבת הממשלה לאחור. אנחנו בניגוד אליך אומרים איפה גנץ טועה ואיפה ביבי טועה, אתה לא משנה מה יקרה אתה אומר רק דבר אחד -ביבי גדול וכל מה שהוא יעשה זה מה שצריך, גם אם הוא ימית פה עשרת אלפים".

זה לא נכון. אנחנו לא מדברים על דובאי.
"מאיפה באו המתים האלה?".

אני מדבר על עכשיו, העמדה של הדרג המקצועי תומך בנתניהו. 
"אני חושב שצריך לקרוא היום לגנץ ולנתניהו – 'תעצרו רגע הכול, כי אתם הרי תעצרו את זה כשימותו פה מאות חבר'ה צעירים וזה באמת יטלטל את המדינה'. אפשר לפתוח את המשק למי שהתחסנו בפעם השנייה, בהדרגה ושחלף אותו זמן הגנה מהחיסון ועד שיש בגופם את הנוגדנים שמאפשרים להם לתפקד. יש היום שני מיליון כאלה, יכול להיות שעוד שבועיים נגיע ל-3.5 מיליון. מדובר באנשים שרובם מבוגרים, זה כוח קנייה עצום במשק, תגנו על הילדים לפני שתעשו את זה מול הארונות שלהם".