לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט לא עדכנה את לשכתו של שר החוץ יאיר לפיד בדבר הריסת בית משפחתו של מונתסר שלבי, שהואשם ברצח יהודה גואטה, כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. כזכור, ההריסה הובילה לגינוי אמריקאי חריף, בעקבות העובדה ששלבי היה בעל אזרחות אמריקאית. 

עוד דווח כי בלשכתו של שר החוץ תהו מדוע גורמים מטעמו של בנט או המל"ל לא העביר שום דיווח על כוונת ההריסה, זאת בכדי שיוכלו לעדן את התגובה העתידה לבוא. עם זאת, גורמים בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי זה אינו התפקיד שלהם או של המל"ל לעדכן בנושא זה.

מטעמו של לפיד נמסר בנוגע לפרסום בחדשות 13 כי "שנים של הזנחה ממשלתית גרמו לכך שמערכת התקשורת והתיאום בין משרדי החוץ, הביטחון ומשרד ראש הממשלה לא תפקדו כראוי. אנחנו מתקנים ומסדרים הכול בימים אלה. ייקח עוד קצת זמן אבל בזכות היחסים הטובים בין ראש הממשלה בנט, והשרים לפיד וגנץ מנגנוני הדיווח והתיאום משתפרים כל יום וישתפרו עוד יותר ככל שיחלוף הזמן".

מיפוי בית המחבל מהפיגוע בצומת תפוח (צילום: דובר צה''ל)
מיפוי בית המחבל מהפיגוע בצומת תפוח (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, מוקדם יותר היום, שגרירות ארצות הברית בישראל גינתה את הריסת ביתו של שלבי: "אין להרוס את ביתה של משפחה שלמה בגין מעשיו של אדם אחד", מסר דובר השגרירות.

"אנו סבורים כי קריטי לכל הצדדים להימנע מצעדים חד צדדיים המחמירים את המתיחות ומערערים על המאמצים לקדם פיתרון של שתי מדינות במשא ומתן. זה בהחלט כולל הריסה של בתים פלסטינים", הוסיף.

גורם בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב היום לגינוי האמריקאי והדגיש כי "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקאי. יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".