יו"ר הכנסת לשעבר, וחבר הכנסת בהווה יריב לוין אמר הערב (חמישי) בראיון שערך בחדשות 13 כי הוא סירב להתמנות לשר המשפטים בתקופה שבה איילת שקד התפטרה מהמשרד.

"כשהשרה לשעבר איילת שקד פוטרה מתפקיד שרת המשפטים נתניהו ביקש ממני לקחת על עצמי את התפקיד הזה ולא הסכמתי - וזה לא היה לרוחו". אמר לוין. 

עוד שחזר לוין את סירובו לנתניהו, שהציע לו להתמנות לראש הממשלה: "לא דגדג לי להיות רה"מ. בזמן אמת הודעתי שאני לא רואה את עצמי מתאים בעניין הזה. הוא (נתניהו) ניסה לשכנע אותי, אבל אני חושב שיש לי עוד מה ללמוד".

הוא הוסיף כי הוא חשב "שכאשר אזרחי ישראל הלכו לבחירות הם לא חשבו שאני אהיה רה"מ, ולכן התרגיל הזה שבסוף אני אתמנה לתפקיד במקום מי שקיבל תמיכה ציבורית נרחבת, נתניהו, הוא לא נכון".

חבר הכנסת סיפק הצצה אל מאחורי הקלעים של המשא ומתן הקואליציוני, כאשר נתניהו הציע לבני גנץ, גדעון סער, וראש הממשלה הנוכחי, נפתלי בנט, להתמנות בזמנו לתפקיד, ראשון ברוטציה: בנימין נתניהו שלח אותי גם לסער, לגנץ ולבנט להציע להם היות ראשי ממשלה ברוטציה ראשונים".

"לאחר שכל ההצעות נענו בשלילה, הוא הציע הצעה מרחיקת לכת יותר - הוא הסכים לקיים פריימריז, הסכים להעביר לסער רשימה של שמות שיבחר מי הוא מסכים. סער פסל את כולם, לא הסכים שיהיו פריימריז. ברגע שהגיעה ההצעה הוא הלך וחתם עם הצד השני", חשף. 

מטעם שר המשפטים גדעון סער נמסר כי "הדברים שנטען על ידי לוין בריאיון כאילו הוצעו לסער בזמן המשא ומתן - אינם נכונים".

בסוף דבריו, שיבח לוין את יו"ר האופוזיציה: "אני גאה שיש לנו בראש התנועה מנהיג בשיעור קומה של נתניהו", ואמר כי נתניהו אמר לו ש"טובת המדינה היא לפני כל דבר, אפילו לפני התפקיד האישי שלי".