שר האוצר, אביגדור ליברמן, הביע היום (שני) בתדרוך לתקשורת את התנגדותו לאפשרות של סגר רביעי בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה.  "אנחנו מנהלים את שגרת הקורונה, זה לא גורם חדש ולא מפתיע, צריך לעשות מאמץ ולעשות הכל כדי למנוע את הסגר. סגר זה לא דבר נכון, לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידה במספר המאומתים וחולים קשים, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזקים כלכליים", אמר.

"כלכלה מחייב משמעות וודאות, אם כולם יצייתו זה כבר יעלה באפקטיביות של הסגר. במדינת ישראל יש כמות גדולה של מחוסנים ומחלימים, אנו חושבים שניתן להתמודד בלי הטלת סגר ועצם הדיבורים על הסגר פוגעים בוודאות", הוסיף ליברמן.

בהמשך התייחס ליברמן לאפשרות של מתן תמריצים כלכליים למניעת העלייה בתחלואה:  "אנחנו מוכנים להשקיע בכל הדברים שיכולים למנוע את העלייה בתחלואה - לחזק את המערך בתי החולים, לתמרץ כמה שיותר חיסונים - יש עדיין כמות גולה של אנשים שלא מחוסנים. צריך לחזק את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות, צריך להיערך לפתיחת שנת הלימודים, צריך להיערך מבחינת הבדיקות המהירות ליישום התו הירוק.

"הדבר הכי חשוב זה למנוע את הסגר, חייבם לתת ודאות למשק. אנו רואים שבמקומות כמו בריטניה זה עובד, ורוב המדינות באירופה עבודות, בלי תו ירוק, עם תו ירוק. האנשים הפנימו שצריך להתמודד עם הקורונה באמצעות קמפיינים, חיסונים, חיזוק המערך הרפואי ובקהילה על מנת למנוע את הסגר".

על האפשרות למתן תמריצים למי שטרם התחסן אמר:  "יש פה מסר רע למי שכן התחסן - הם גם לא מתחסנים וגם מקבלים פרס. לכן אנחנו מחפשים דרכים מתמרצות אחרות - דרך הרשויות וקופות החולים".