חבר הכנסת ד"ר יובל שטייניץ (הליכוד) שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס להתקדמות הגרעין האיראני: "האיראנים נקטו בטקטיקה שלא נקטו מעולם, הם תמיד רימו אבל בדרך כלל כלפי מטה, כלומר אמרו שאין להם את מה שכבר היה להם או עבדו עליו. עכשיו הם כנראה מרמים כלפי מעלה".

"זה מאוד מתוחכם מבחינתם, ראשית מרגילים את העולם שיש להם חומר שמתקרב לפצצה גרעינית. שנית זה קלף למו"מ אם הוא ייפתח, הם ישתמשו בזה כוויתור למרות שהדבר הזה כנראה לא קיים או בטח לא קיים במלואו", הסביר.

לדבריו, איראן לא קרובה יותר היום לפצצה גרעינית מאי פעם, "ב-2013-2014 היא הייתה קרובה יותר בהרבה בחינות, היו מקומות שהיא התקדמה, יש מקומות שהיא נסוגה, היו גם הרבה תקלות ופגיעות". 

בהמשך הריאיון, העריך שטייניץ כי ללא נתניהו לאיראן היה נשק גרעיני כבר לפני 6-7 שנים. "זה לא אומר שהמצב טוב ושהמאבק נגמר, אבל לנתניהו יש זכות עצומה בתחום החשאי ובסנקציות הכבדות שהוטלו בתקופת אובמה. זה היה במידה רבה בזכות העובדה שהוא הצליח להזעיק את העולם בסוגייה הזאת", אמר.

"מה קורה היום? כשטראמפ יצא מההסכם האיראנים נפגעו קשה. אבל מהרגע שהוא הפסיד האיראנים התחילו בהפרות משמעותיות שהביאו אותם לנקודה שהם במרחק של כחצי שנה כנראה מחומר בקיע ושל שנה-שנה וחצי מנשק גרעיני", המשיך. 

הוא הוסיף כי "ההפרות המשמעותיות התחילו בסוף שנת 2020 מכיוון שהאיום של טראמפ שהם לקחו אותו ברצינות הוסר". לטענתו, הסכם הגרעין לא טוב, "לא עונה על הצרכים שלנו". 

יובל שטייניץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יובל שטייניץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסיום דבריו, התייחס לביקורת שמתח נתניהו על רה"מ בנט לפיה הוא לא פועל נכון בזירה האיראנית: "אני מסכים עם הביקורת הזאת, אני לא יודע מה נעשה בתחום החשאי אבל בתחום הציבורי, אני חושב שהעובדה שדעת הקהל בארה"ב ובעולם כולו לא מוזעקת על ידינו ולא נזעקת ובקונגרס אין סערה, היא לרועץ. היא תאפשר, חלילה וחס אני מקווה שלא יקרה, לממשל ביידן להתעלם מהאיראנים כמו שהתעלמו בזמנו מצפון קוריאה".

כשנשאל מדוע לא בוצעה תקיפה על איראן בזמן שמפלגתו הייתה בממשלה, השיב: "העובדה שארה"ב תתקוף או תאיים בתקיפה קשורה במידה רבה לזעקה שלנו ולדעת הקהל בארה"ב שנתניהו הפליא להזעיק אותה ולמנף אותה והיא משפיעה על הממשל".

"לדעתי עצם העובדה שאובמה נכנס לנושא, הטיל מלכתחילה סנקציות מאוד קשות על איראן, איים עליה בפעולה צבאית 'כל האופציות על השולחן' היא במידה רבה בזכות שנתניהו הזעיק את דעת הקהל בארה"ב", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm