חבר הכנסת אחמד טיבי שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM וניתח את האפשרות לשיפור היחסים הדיפלומטיים בין טורקיה וישראל, לאחר שחרור בני הזוג אוקנין ממעצר. חבר הכנסת הסביר כי שחרור העצורים מהווה נקודת פתיחה טובה, אם אכן בישראל רוצים לשפר את היחסים, אך הוא מאמין כי ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הם לא בהכרח האנשים הנכונים למשימה.

"בראש מדינת ישראל עומדים שניים, ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי שההצהרות שלהם בעבר כלפי הנשיא היו תוקפניות ושליליות. צריך להסיק מסקנות ולהתייחס אחרת אם רוצים לנצל את הנושא הזה יש מצב אבל צריך לעשות יותר. נדמה לי שגם דרך הנשיא הרצוג אפשר יותר כי אין בעברו אמירות מעליבות ופוגעניות כלפי הנשיא ארדואן", הסביר טיבי, שהוסיף כי לדעתו, בשיחת הטלפון שתתקיים היום בין בנט לארדואן תהיה שיחה בו ראש הממשלה הישראלי יודה לנשיא טורקיה על שחרור בני הזוג.

טיבי אף שיתף בדעתו על הנשיא הטורקי, אותו פגש ב-2019: "הנשיא מחשיב מאוד את המצב בירושלים, במסגד אל אקצא, בעזה, וכמובן את הנושא הפלסטיני. אלו נושאים שחשובים לו, אבל הוא אף פעם לא היה נגד דיאלוג. ישראל היא זו שבשנים האחרונות הכריעה נגד טורקיה ביחסיה עם יוון וקפריסין. היא שידרגה את היחסים האלו בכל התחומים, כלכלי, מדיני וצבאי וזה בא על חשבון היחסים עם טורקיה והטורקים לוקחים את זה בחשבון. הם רצו אחרת".

לאחר מכן, חבר הכנסת מהרשימה המשותפת התייחס למצב האלימות בחברה הערבית וטען כי מדובר "במגפה קשה. הפשיעה פשוט משתוללת, הנשק ממשיך להציף את היישוב הערבי. לפני שבוע המשטרה ביצעה מבצע גדול ומוצלח, זה היה צעד בכיוון הנכון. כשהמשטרה רוצה, היא מוכיחה שלא צריך צבא או שינוי חוק".

"לשר עמר בר לב וסגנו יש כוונות שונות מקודמיהם, אך זה לא מספיק. רוצים תוצאות בשטח. בינתיים הרציחות ממשיכות להשתולל והכנופיות מרגישות חזקות", הוסיף טיבי.

לסיום, הוא התייחס לשיתופי הפעולה בין המשותפת לבין מפלגות האופוזיציה ובראשן הליכוד, כמו למשל בהצעת החוק לפיה לא יגבה תשלום מנוסעי כביש 6 במידה והם עמדו בפקק: "זו הצעה צרכנית מהטובות ביותר שנדרשות לאזרח. אין נהג שלא סובל בכביש הזה והיה חשוב להביא אותה לכנסת. אני מגיש את ההצעה הזו כבר שנים, חשבנו שעם מאזן של 61-59 נוכל להעביר את זה הפעם. כל האופוזיציה הצביעה בעד חוץ מאחד שגר בהתנחלות בחברון".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm