העיתונאי ברק רביד הוציא לאור את ספרו החדש "השלום של טראמפ" שעוסק בין היתר בהסכמי אברהם. במהלך העבודה על הספר, שוחח רביד עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שסיפר כי הוא נעלב מרה"מ לשעבר בנימין נתניהו.

היום (ראשון) שוחח רביד עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לספרו החדש: "כשהתחלתי לכתוב את הספר לפני שנה המוטיבציה העיקרית שלי הייתה שחשבתי שהסכמי אברהם היו אירוע ענק ובעיקר רציתי להיות הראשון שיכתוב ספר על זה, שייתן כמה שיותר פרטים. אולי זה היה קצת נאיבי אבל לא חשבתי איזה פוליטיקאי ירוויח או יפסיד".

"אני חייב להגיד שאני רואה את השיח על הנושא ביממה האחרונה ואני נדהם איך זה הפך להיות גאווה להגיד 'אני רמאי'. אני באופן אישי לא חושב שזו גאווה להיות רמאי אבל כנראה יש אנשים אחרים שחושבים שהנה זו ההוכחה, 'הצלחתי לרמות נשיא אמריקאי שלישי אז זה מוכיח שאני ענק וגדול' - אני לא בטוח שזו תכונה כל כך טובה בחיים". 

לדבריו, "אם אני מסתכל על כל 360 עמודי הספר אני חושב שיש שם אולי אחוז של דברים שהם יותר בגזרת הפרשנות או הדעה. ניסיתי שכל השאר יהיה פשוט לספר סיפור ולתת כמה שיותר עובדות ולגלות כמה שיותר דברים שלא ידענו". 

בהמשך חשף כי במהלך הריאיון עם טראמפ הוא אמר כי נתניהו התקשר לביידן עם כניסתו לתפקיד, זאת בניגוד לפוטין ובולסונארו שהמתינו. "מה שאותי הדהים זה עצם העובדה שהוא שם את נתניהו באותה קטגוריה, זה אולי הדבר שאותי הכי זעזע שמבחינת טראמפ נתניהו באותה קטגוריה של פוטין ואני לא בטוח שזו כזו חברה טובה להיות בה".

"אני ארבע שנים סיקרתי את מערכת היחסים הזו ולא היה לי מושג ירוק שהדבר הזה קורה. מסקנה שהסקתי במהלך עבודה על הספר - גם טראמפ וגם נתניהו עשו גם דברים נוראים וגם דברים ממש טובים וצריך להסתכל על שניהם. המעריצים והשונאים שלהם צריכים לדעת להכיר גם בדברים הרעים וגם בדברים הטובים ולא להפוך אף אחד מהם לא למפלצת ולא לאליל", סיכם.