בצל הזינוק במחירים במשק, דווח בחדשות 12 כי שר האוצר אביגדור ליברמן יציג בשבוע הבא תוכנית לטיפול ביוקר המחיה. לפי הדיווח, חלק מהצעדים שנשקלים הם הורדת מכסים, סבסוד חלק מהעלייה במחיר החשמל והורדת מסים לבעלי שכר נמוך - כלומר עבור מי שמשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק.

ח"כ ולדימיר בליאק שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לזינוק במחירים במשק: "אני לא יודע מה הם מתכננים. אני לא חושב שצריך להוריד את המיסים הישירים כי הם לא מאוד גבוהים אך יש הרבה צעדים שצריך לעשות. אני לא מציע לפזר כסף היום בלי נתונים אך כן לתת אופק לבעלי העסקים לגבי פיצוים שהם הולכים לקבל".



"אנו חלק מכלכלה גלובלית, החסרונות לכך שכשמגיע גל אינפלציה עולמי גם אנו מקבלים את זה. אני לא בדעה שצריך לקבוע מחירים לחברות, אלא להעביר את רפורמת הייבוא, הרגולציה והכשרות, אך מה שמעניין את הצרכנים אלו המחירים היום בסופרים. לכן המדינה יכולה לוותר על חלק מההכנסות שלה, מה הסיכוי שזה יקרה זו שאלה של קוסטלציה פוליטית, אני מאוד מקווה שזה יקרה. אנו חייבים לעשות למתן את עליית המחירים", הוסיף. 

לדבריו, "זו העת למדיניות כלכלית יותר רחבה, לא הכל בחיים זה לא יחס חוב תוצר, יש רגעים שבהם צריך לעשות גם צעדים אחרים. כל התייקרות נוספת בהחלט מכבידה עוד יותר על מעמד הביניים, ובאנו לפוליטיקה כדי לסייע לעסקים הקטנים, להיאבק למחיה ולסייע למעמד הביניים. אני חושב ששר האוצר מבין את הסיטואציה ואנו מסכימים ברוב המוחלט של הנושאים".