דיון 40 חתימות מתקיים היום (שני) במליאת הכנסת. נושא הדיון אותו יזם ח"כ יעקב אשר ובו ישתתף גם ראש הממשלה נפתלי בנט הוא  "חוסר מנהיגות ואובדן השליטה של ראש הממשלה מול מגפת הקורונה שמסכנים את חייהם של אזרחי ישראל ומאיימים על יציבות המשק".

רה"מ בנט תקף בדיון את האופוזיציה ואמר כי "המדיניות שלנו היא שונה משהייתה בממשלה הקודמת - כלכלה פתוחה ונלחמים במגיפה. אנחנו מחד לא מכחישים את הקורונה, ראשונים בעולם בבוסטר השני, ראשונים בעולם בתרופות. מצד שני, אנשים, אם תוציאו את הראש מהכנסת תראו שאנשים ממשיכים בחיים. אני שולח את ילדיי לבית הספר. אנחנו לא חושבים שהקורונה זה סוף האנושות".

"יש אנשים אמיתיים בחוץ שלא רוצים שהילדים ירקבו בבית, שלא רוצים להגיע לגל צרות נפשיות בגלל הפאניקה שלכם. לכן, התפיסה שלנו, היא לתת לציבור את הכלים להגן על עצמו, לתמוך, התפיסה שלי היא תפיסה שאנחנו כמדינה לא יכולים, גם אם תצעקו, אנחנו לא רוצים את הסגרים שהטלתי. כואב לכם שהפסקתי את מזוודות המזומנים? כואב לכם שמנענו בחירות חמישיות? שישיות? שביעיות? זה החזון שלכם", הוסיף.

עוד אמר: "איפה הקושי של חברי הכנסת החרדים? הורדנו את גיל הפטור, מה הבעיה בזה, למה אתם נגד? לא לוקחים לכם כלום. כשאני מסתכל מה אתם מציגים, ומה אתם אומרים על אופוזיציית טיבי-ביבי, או סמוטריץ'-כסיף, עודה-אמסלם, איזו אופוזיציה מאוחדת. אני אגלה לכם עוד סוד שאתם מתקשים להפנים: הסיבה שאתם לא בממשלה היום היא כי לא הצלחתם להקים ממשלה".

"לא מערכת המשפט שצריך לתקן אותה, לא כל הקונספירציות, משהו יותר פשוט: ארבע פעמים כשלתם בניסיון להקים ממשלה. לכן הדמוקרטיה ולא הקונספירציה העבירו אתכם לאופוזיציה. רוב אזרחי ישראל מזדעזעים מהרעיון לחזור לסחרור הבחירות, לחזור לסחרור הסגרים האוטומטי", סיכם.

בתגובה, תקף ח"כ אקוניס:  "היית שר בממשלה, היית חלק מהמדיניות הזו". בנט השיב לו: "ההבדל ביני לבינך שאני ניהלתי עסק". ח"כ ארבל הוסיף: "אנשים מתים". מספר חברי כנסת מהאופוזיציה הוצאו מהמליאה. 

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו התייחס לפרשת האזנות לכאורה ע"י המשטרה ואמר: "זהו יום שחור למדינת ישראל. מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו כמובן השלכות רחבות, אני חושב שהעניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה - לא ימין ולא שמאל, לכולם. קרה כאן דבר שאי אפשר בכלל להעלות על הדעת. גורמים במשטרה ריגלו באופן  בלתי חוקי בכלים הכי אגרסיביים שיש בעולם, אחרי אינספור אזרחים: עיתונאים, פעילים חברתיים, ראשי ערים, אנשי עסקים, פוליטיקאים ובני משפחותיהם. הפשיטו כאן אזרחים בערום ועריה. נכנסו אליהם לסודות הכי כמוסים, ומי יודע איזה שימוש פסול עשו בריגול זה?".

"רפול מינה את גונן שגב, אז הוא אחראי אליו? תפסיק להתחמק", תקף נתניהו את בנט והוסיף, "אלו תוכנות ריגול שנועדו לשימוש נגד הטרור. תוכנות ריגול שנועדו לסכל טרור ולהילחם באויבינו הפכו לכלי במשטרה נגד האזרחים, בניגוד לכל נורמה וחוק. הדבר מקביל לשימוש של צה"ל במטוסי F35 נגד העם. יש דרך אחת לטפל בזה - לא בתמרונים, לא תמרוצים, לא בכל מיני דרכים שלא יהיו מקובלות על כל יושבי הבית הזה, או מרביתם. הדרך לעשות זאת היא באמצעות חקירה עצמאית, חזקה ובלתי תלויה, שתהא מקובלת על שני צדי הבית הזה. רק כך נשקם את אמון הציבור".

בהתייחסו לנגיף הקורונה, אמר נתניהו: "נפתלי שאל מה כואב לנו. אני אגיד לך מה: בתוך חודשים ספורים אתה והממשלה הכושלת שלך הרסת את כל ההישגים שהבאנו למדינה ולאזרחים. לפני שמונה חודשים, העברנו לכם את המדינה הראשונה בעולם שיצאה בשלום מהקורונה, דורגנו אז בחמישייה הראשונה בעולם בהצלחה בהתמודדות עם המגיפה. היום - הספרון החדש של בנט שהוא חייב להעתיק, זה איך להיכנע למגיפה. זה בדיוק מה שעשיתם. בחודשים האחרונים נפטרו בישראל מהקורונה כמעט 3,000 ישראלים, לצערי הם מתו לשווא, כי היום יש לנו חיסונים". 

"בנט שמשתמש בדחליל הסגר, כבר לא היה סגר חודש לפני הבחירות. אין צורך בסגר כשיש חיסונים, אבל יש צורך לפעמים להגביל התקהלויות, לחבוש מסיכות, להעצים חיסונים. החיסון השלישי חיכה ו-1000 מתו. כל מה שהייתם צריכים זה לשלוח מטוס לקחת את החיסונים. לא עשיתם דבר, עוד 2000 מתו. המחלקות עמוסות. הייתי עכשיו בהדסה, ראיתי את זה. אנשים דוחים ניתוחים, יש 1,200 חולים קשים עם החיסונים, איזה כישלון. איך הוא מתפאר בכישלונות פה, כל אזרחי ישראל מבינים את זה. בנט יכול היה לצמצם את ההתקהלויות,  להשקיע מאמץ אמיתי, אבל במקום זאת - הוא עמד חסר אונים מול מכחישת הקורונה שהוא מינה כשרת החינוך", הוסיף.

לדבריו, "עמדנו כאיש אחד בישיבות הליליות, אתה בנט לא עשית כלום, לחוסר המעש הזה ולאימפוטנטיות הזו אתה קורא מדיניות. זה לא רק בקורונה, אני יכול לומר דבר אחד - בעזרת ה' נצא מהגל הזה, אבל כשזה יקרה זה לא יקרה בזכות בנט אלא למרות בנט. זה יקרה בגללך בנט, במחיר יציאה מהגל הנוכחי שיהיה גבוה מיתר המדינות".

בנימין נתניהו (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)


בהמשך תקף נתניהו את רה"מ והממשלה על רקע הזינוק במחירים במשק: "הממשלה הזו נותנת לאזרחים למות והיא גם דורסת את בעלי העסקים והעצמאים. הממשלה שולחת אותם להחליף מקצוע. לא רק שאתם לא נותנים פיצוי, אתם גם מעלים מחירים בכל התחומים: דלק, חשמל, ארנונה. אתה וליברמן הפרתם את כל ההבטחות שלכם. קדחת הבאתם לנו, קדחת כלכלית. יש לנו במקום זאת מסי עבאס, אתם לא עושים כלום. יש לכם רק שיטה אחת - להאשים את כולם חוץ מעצמכם. אתם מפילים את הרכב, שהוא המדינה, לתוך תהום כלכלית ואומרים 'הנהג לא אשם'".

בהתייחסו לסוגיה האיראנית אמר נתניהו: "במשמרת שלנו, כשארה״ב דהרה להסכם מסוכן עם איראן, נלחמתי נגדו בכל במה ובכל פורום. יצאתי לקונגרס ונלחמתי נגד ההסכם גם כשכאן בארץ תמכו בו, חלק מאותם אנשים יושבים היום בממשלה. הבאנו את ארה״ב לפרוש מההסכם הזה ולהטיל סנקציות נגד איראן. עשינו זאת מתוך תחושת שליחות עמוקה כי זו המשימה העליונה של ראש ממשלה בישראל - להבטיח את ביטחונה ועתידה של המדינה שלנו".

"אתם מרכינים ראש, אתם מתנהגים כמו מדינת חסות כשיש לנו אחריות לדאוג כאן ל-3000 שנות קיומנו שמאוימים על ידי איראן שרוצה להשמיד אותנו. אינכם מסוגלים לדאוג לבריאותם של אזרחי ישראל ואינכם יכולים לדאוג לרווחתם וכלכלתם של אזרחי ישראל ומעל הכל אינכם יכולים להבטיח את עתידה וביטחונה של ישראל", הוסיף.

נתניהו סיכם ואמר: "אני אומר זאת בצער עמוק ולא בהנאה. אני רואה כאן כישלון מחפיר. כל אזרחי ישראל רואים את הכישלון שלכם והם מבינים שהממשלה הזאת צריכה ללכת והיא תלך מהר יותר ממה שהם חושבים, כי אי אפשר לעצור את גל המחאה האמיתי של אזרחי ישראל שרוצים עתיד בטוח".

קודם לכן, ח"כ סמוטריץ' תקף את רה"מ ואמר: "שבעה חודשים של אין אסטרטגיה, 375 מתים בחודש זה הממוצע. אצל ביבי היה 367 מתים בממוצע בחודש בלי חיסונים ובלי תרופות. בכל ממלחמת יום הכיפורים מתו קצת פחות מההפקרות הממשלתית הזאת, מספר אחד בתחלואה ובתמותה לנפש. בכל העולם לומדים מישראל מה לא לעשות. אזרחי ישראל התחסנו בהמונם, הייתה תחושה שחוזרים לחיים ואתם, בחוסר מנהיגות, איבדתם את השליטה. מי שמשלם את המחיר זה החברה החלשה. השמאל הפקיר את הפריפריה".

ח"כ אמיר אוחנה, התייחס לסערת NSO והזכיר את המאמר של אמיל זולא "אני מאשים" בהקשר לפרשת דרייפוס. "ההמון הריע בטקס המשפיל בו תלשו את דרגות 'הבוגד' על לא עוול בכפו והן להרשעת זולא. לימים ידע העולם כולו כי זולא זוכה ודרייפוס זכור כקורבן לעלילת דם. מה דרייפוס היה אומר היום? היה אומר 'אני מאשים את רוני, יח"א יכולים להקים ממשלות ולהפיל ממשלות'. אני מאשים את אביחי 'בלב כבד אך בלד שלם' מנדלבליט. לא בלב שלם ולא בלב כבד אלא בלב כוזב", אמר.

"כולם מבינים מה היה מנדלבליט להסתיר כשרציתי להקים ועדת חקירה למח"ש. היועץ נאבק בעוצמה ונלחם מלחמת חורמה, הוא ידע מה יש להם להסתיר. רציתם משטרה עצמאית שהפוליטיקאים לא יתערבו בה, קיבלתם. מרוצים? חברי לאופוזיציה, תיזכרו כאמיל זולא, לוחמי הצדק. אתם, חברי הקואלציה תזכרו לחרפה ודיראון עולם", הוסיף.

ח"כ דיסטל-אטבריאן אמרה: "אתם יושבים כאן בזכות תוכנת ריגול. בזכות סיכול פוליטי, הפיכה, בגידה בדמוקרטיה ואזרחים ולא דרך תהליך דמוקרטי הוגן. אתם פליטי הראליטי 'האח הגדול שרואה הכל' בבימוי מנדלבליט ושי ניצן. 96 אחוז לא רוצה לראות אותך, בנט, על הכיסא הזה. דורשת ועדת חקירה בראשות נשיא המדינה. הריקבון הזה נמאס עלינו". 

ח''כ גלית דיסטל-אטבריאן (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח''כ גלית דיסטל-אטבריאן (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הדיון מתקיים ברקע פרשת פגסוס ודרישת חברי הכנסת ושרים להקמת ועדת חקירה ממלכתית . בעקבות הדברים, כתב בר-לב בחשבון הטוויטר שלו: ״שיהיה ברור, הוועדה, ממשלתית או ממלכתית, תחקור לא רק את מה שפורסם, אלא גם את מה שעדיין לא פורסם. נבדוק האם גורמים פוליטיים עמדו מאחורי הפריצה לטלפונים של גנץ, של סער ושל פוליטיקאים נוספים. האירוע עוד בתחילתו ובסופו נגיע לחקר האמת. נבער את השחיתות ונשמור על הדמוקרטיה. זו התחייבות״.

כמו כן, הדיון יתקיים טרם ההצבעה על חוק האזרחות של ח"כ שמחה רוטמן ושרת הפנים איילת שקד, זאת לאחר שאתמול הוסרו בממשלה כל העררים נגד חוקי האזרחות. יו"ר מרצ ושר הבריאות ח"כ ניצן הורוביץ התייחס לחוק בישיבת סיעתו, ואמר כי "המהלך החמור שמובילה שרת הפנים שקד מסכן את הדבר הזה ומערער את בסיס ההסכמה עליה בנויה הקואליציה".