ערוץ 14 הודיע הערב (חמישי) כי יעקב ברדוגו, שהודח היום מהגשת תוכניתו בגלי צה"ל, יתחיל להגיש תוכנית חדשה בשם 'לפני הכותרות' שתשודר בימי ראשון-חמישי בשעה 19:30. התוכנית תתמקד בפרשנות פוליטית, משפטית וכלכלית של אירועי היום ותעלה לאוויר בתחילת חודש מרץ. 

בתוך כך, פרסם ברדוגו בטוויטר התייחסות ראשונה להדחתו: "החלטת ר' הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל בנימוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית, היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד".

""ואף על פי כן נוע תנוע!" אני מודה למאות אלפי הישראלים שהיטו אוזנם להקשיב לדבריי לאורך השנים הרבות בהן שידרתי מידי יום ביומו. חשיבותו של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית בכלל ובשידור הציבורי בפרט היו נר לרגליי, ללא הבחנה פוליטית, דתית, וכד'", הוסיף.

כאמור, רשת גלי צה"ל הודיעה מוקדם יותר היום כי ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל, גלית אלשטיין, הדיחה את ברדוגו מהגשת יומן הערב של גלי צה"ל, "וילנסקי את ברדוגו", אותה הגיש בשש השנים האחרונות. כעת תעבור התוכנית לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהגשת ירון וילנסקי.

עוד נמסר מגלי צה"ל, כי המהלך "נעשה בהתאם לקו העריכתי של גלית אלטשטיין, לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה, ובהתאם למדיניותה להרחיב משמעותית את הסיקור של כתבי מערכת החדשות של גלי צה"ל בנושאים אזרחיים, כלכליים, חברתיים, צבאיים וביטחוניים, התכנית וילנסקי את ברדוגו תבוטל".

כאמור, במקום "וילנסקי את ברדוגו", ישודר בין השעות 17:00 ל-18:00 יומן חדשות לסיכום אירועי היום, שבמסגרתו, תורחב משמעותית הבמה שתוענק לתוצרי מערכת החדשות של גלי צה"ל: חשיפות, דיווחים, סקירות ופרשנות של כתבי המערכת, תוך מתן בולטות לנושאים האמורים.