שר הביטחון בני גנץ נאם היום (שני) בוועידת מקור ראשון, והתייחס לאמון הציבור במוסדות המדינה: "לצערי בשנים האחרונות האמון הולך ונסדק, הבורג הראשון להתרופף הוא הקיטוב שנוצר אצלנו במנהיגות. לעתים אולי בכוונת מכוון. כאילו אמרו לעצמם מנהיגים בבחינת 'תמות נפשי עם פלישתים'".

"ריד מיי ליפס": דודי אמסלם בתגובה ראשונה על סערת נתניהו וחיות

תוצאות מדהימות: 20 אלף גולשי מעריב קבעו - האם אסמלם צדק בנאום "האמסלמים"?

"כשנבחרי ציבור מסבירים שצו מצפונם לא מאפשר להם לקיים פסק דין; אומרים משפטים כמו 'לא כל חוק צריך לקיים' או שואלים בזלזול מעל דוכן הכנסת 'מה שתתה הגברת חיות'  – יש לכך השפעות הרסניות", אמר.  

שר הביטחון הוסיף כי "כשאנשים שבשם התנגדותם לפעילות צה"ל בשטחי יהודה ושומרון או בשם התנגדותם לתנאי השירות של אנשי הקבע מפיצים פייק ניוז, ומצדיקים פגיעה בחיילים או הבאה של מפקדים לבית הדין הבינלאומי בהאג מצרכים פוליטיים – נוצרת תגובת שרשרת מסוכנת". 

"אני שואל את עצמי, למי יש אינטרס במדינה שבה מערכת משפט חלשה, שהשוטרים בה נטולי סמכויות, שקצינים מתחילים לשקול להוריד את המדים כשהם חוזרים הביתה? רק לארגוני טרור, לארגוני פשיעה ולאויבנו", הבהיר.

בהמשך דבריו, התייחס גנץ לביקורת שנשמעת כלפי צה"ל ואמר כי "צה״ל על חייליו, אנשי הקבע שלו ומשרתי המילואים שהולכים ומתמעטים, החזקים במסירותם – נמצא תחת אש מבית. הוא סופג התקפות מצד אישי ציבור חסרי אחריות, חלקם פוסט ציוניים שמוכנים להחליש את כולנו בשביל לייקים".

לטענתו, "יש ניסיונות לסכל את מתווה השירות החדש, שבו אמורים להשתלב כל חלקי החברה הישראלית. ההחלשה הזו היא בבחינת סכנה ביטחונית. העובדה שמחצית מכל שנתון לא מתגייסת – לא הוגנת ומסוכנת, גם היחס הפופוליסטי לאנשי הקבע, הפך מלא בשקרים עד כדי עלילות דם".

עוד אמר: "נושאים שצה"ל פותח לראשונה מזה שנים בקרב החיילים כמו שיפור התחבורה, המזון והמאבק בהטרדות מיניות – הופכים לתחרות כותרות של חברי כנסת. במצב הזה אשמה קודם כל ההנהגה שנוהגת בהבנה כלפי מי שרוצים לפגוע ולפרק את צה"ל. אומר בכנות, בממשלה הקודמת שמרתי בנוכחותי הפוליטית ובעשייתי על הדמוקרטיה הישראלית, וכעת אני חש לעיתים שאני נאלץ לעשות את אותו הדבר למען הביטחון".

"הממשלה והקואליציה כולה, ואני ממליץ זאת גם לחבריי מהאופוזיציה, צריכות לשים את הביטחון מעל לשיקולים פוליטיים. אסור להפוך את צה"ל לשק חבטות פוליטי. ביקורת – כן. השתלחות – לא", המשיך.

בסיום דבריו, הצהיר גנץ כי הוא מתכוון להביא מתווה שירות עדכני למדינת ישראל, להמשיך לחזק את חיילי החובה ונכי צה"ל, להביא עוד הטבות למעט מילואימניקים, להעביר את חוק הגיוס וכן לטפל ולהסדיר את סוגיית התאמות תקופות השירות.