יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי שוחח היום (חמישי) עם שגריר אוקראינה בישראל איבגן קרוניצ'וק לבקשתו של השגריר. השניים סיכמו כי בימים הקרובים ייקבע מועד לנאום רשמי של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בפני מליאת הכנסת. 

במהלך שיחתם חזר יו"ר הכנסת לוי על הזמנתו לנשיא אוקראינה זלנסקי לנאום בפני חברי הכנסת באמצעות שיחת וידאו מרחוק כפי שביקש. יושב-ראש הכנסת חזר ואמר כי יהיה זה לכבודה של הכנסת לארח את הנשיא זלנסקי לנאום בפני כלל חברי הכנסת. 

שגריר אוקראינה הבטיח כי יעביר את תשובתו החיובית של יו"ר הכנסת לפנייתו של הנשיא זלנסקי וסוכם כי ייקבע מועד לנאום וידאו רשמי מרחוק בפני כלל חברי הכנסת באמצעות זום בימים הקרובים.

במהלך שיחתם הודה שגריר אוקראינה על ההבהרה שיצאה למידע הכוזב שפורסם בתקשורת, לפיו יושב-ראש הכנסת סירב כביכול לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת ושמח על ההזמנה כפי שהופיעה במכתב שנשלח אליו. 

בסיום שיחתם סיכמו השניים להיות בקשר רציף ופתוח, ויושב-ראש הכנסת לוי חזר והביע סולידריות עם העם האוקראיני בשעה הקשה הזו וביקש לחזק את ידיו.

מיקי לוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מיקי לוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

זכור, אתמול סיפר בכיר ישראלי כי נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי מעוניין לנאום בפני הכנסת בזום ולהציג את עמדת אוקראינה לגבי הפלישה הרוסית ישירות למחוקקים הישראלים וכי שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק הגיש את הבקשה ליו"ר הכנסת מיקי לוי.

אלא שלא ברור אם הנאום יתקיים וכיצד. גורמים בכנסת אמרו כי השגריר האוקראיני הגיש את בקשתו ביום האחרון למושב הכנסת. לאור העובדה שהכנסת יוצאת לפגרה, יהיה צורך בכינוס מושב מיוחד ולזמן את הח"כים להגיע.

יו"ר הכנסת שלח מוקדם יותר תשובה לשגריר האוקראיני ולפיה לא ניתן לכנס את המליאה במיוחד לצורך הנאום וכי הוא מציע לקיים שיחת זום בין זלנסקי לבין הח"כים בימים הקרובים. מלשכת יו"ר הכנסת פנו בעניין למשרד החוץ כדי לבדוק אם יש רגישויות מדיניות. במשרד החוץ השיבו כי אין להם התנגדות לקיום נאום או שיחת זום של זלנסקי בכנסת.