בכיר לשעבר במוסד, דוד מידן התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לפסגה המשולשת בקהיר של רה"מ נפתלי בנט, נשיא מצרים עבד א-פתח א-סיסי, ויורש העצר של האמירויות מוחמד בן זאיד. בנוסף העריך האם האמריקאים יסירו את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור כחלק מהסכמי הגרעין.

"כשאני רואה את התמונות מהמפגש של בנט וא-סיסי יש לי הרבה קורת רוח, אין ספק ששלום מצטלם יפה. טוב שהמנהיגים יושבים ומדברים על הסכמים אזרחיים וביטחוניים. הביצועים האיראנים מעסיקים את המצרים פחות, אני מניח שהם מוטרדים יותר מההשפעות הכלכליות ונושא האנרגיה האזורי. כלומר, המצרים באים מאינטרס כלכלי יותר ואיחוד האמירויות מאינטרס איראני - בדומה אלינו. אנחנו כמדינת ישראל הפכנו לגורם מכובד בשכונה וזה בהחלט מעודד".     

"הרומן של ישראל עם מדינות המפרץ התחיל הרבה לפני הסכמי אברהם. בשנת 2005 התחילו הפגישות החשאיות והקשרים העסקיים. באיזה שהוא שלב היחסים האלה יצאו לאור, גם בזכותו של נתניהו שתרגם את ההבנות האלו ליחסים פתוחים", הוסיף הבכיר במוסד לשעבר.

"לגבי משמרות המהפכה זה סיפור אחר, הם בעצם צבא מקביל לצבא האיראני והזרוע הארוכה של משטר חומייני שפועלת בתימן ומול החיזבאללה, ומדכאת את ההפגנות באיראן. זו הזרוע המשמעותית ביותר", אמר מידן: "קשה לי להאמין שהאמריקאים יסירו אותם מתוך ההסכם, מדובר בעצם בגוף הטרוריסטי המובהק של איראן ואני מאמין שכוח החוץ שלהם יישאר תחת ההגדרה של ארגון טרור". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM