אחרי הפסגה המדינית במצרים, הערב (חמישי) דווח ב-"כאן 11" כי מתקיימים מגעים מתקדמים לקיומה של פסגה נוספת, בה ייקחו חלק ישראל, ארצות הברית ואיחוד האמירויות. מי שמגשרת בין האמירויות לארה"ב היא ישראל, כאשר על פי התכנון, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן יגיע לישראל בשבוע הבא, כמתוכנן, ובמקביל יגיע גם שר החוץ האמירתי.

בביקורו של בלינקן תוכננו עצירות באמירויות ובסעודיה - החלק הזה בוטל. אם הפסגה תתקיים זה עוד ניסיון לגישור במתיחות בין המדינות.  הרקע למגעים הוא המשא ומתן לחתימה על הסכם גרעין חדש מול איראן, כאשר בישראל מנסים להרחיב את החזית נגד איראן. אם אכן המפגש ייצא לפועל, הכוונה שייצא לפועל בשבוע הבא. על הכוונת גם כינון הסכם סחר חופשי בין ישראל לאמירויות.

מוקדם יותר השבוע סיפר גורם מדיני ל"מעריב"  כי ישראל מנהלת שיחות עם האמירויות וארצות הברית בניסיון להרגיע את המתיחות בין המדינות. לפני כשבועיים, הבית הלבן ניסה לארגן שיחות טלפון בין הנשיא ג'ו ביידן לבין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, ויורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד - אך ללא הצלחה, כך דווח בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, המצטט גורמים בארצות הברית ובמזרח התיכון, הרקע לניסיון הוא מאמצי האמריקאים להצליח בבניית מערכת תמיכה בינלאומית באוקראינה, לצד הזינוק במחירי הנפט.