ברקע "פסגת הנגב": מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקש מישראל להרחיב את הסיוע למען האוקראינים, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12.

על פי הדיווח, בלינקן טען כי ארה"ב תשמח אם ישראל תשלח סיוע צבאי למדינה במזרח אירופה. בישראל השיבו שזה לא פשוט ולא יקרה מיד.

מוקדם יותר היום, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים את המערב בחוסר אומץ בזמן שארצו נלחמת להדוף את הכוחות של רוסיה, בעוד הוא מגיש תחינה נסערת למטוסי קרב וטנקים. זלנסקי מתח ביקורת על ה"פינג פונג" של המערב בנושא מסירת המטוסים וכלי נשק אחרים בזמן שההתקפות הרוסיות הורגות אזרחים. 

וולודימיר זלנסקי (צילום:  Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )
וולודימיר זלנסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )

כזכור, לפני כשבוע מתח זלנסקי ביקורת על ישראל בזמן נאומו בפני הכנסת, וטען כי "בישראל יודעים היטב שכיפת ברזל, מערכת יירוט הטילים שלכם, היא הטובה ביותר. אנחנו יודעים שאתם יודעים לעמוד ולהגן על האינטרסים שלהם וגם לסייע לאוקראינה להגן על יהודי אוקראינה, אפשר לשאול רבות מדוע אנחנו לא יכולים לקבל ממכם נשק, מדוע ישראל לא הטילה סנקציות רציניות על רוסיה? מדוע לא מפעילים לחץ? אתם צריכים לתת תשובות לשאלות ולאחר מכן לחיות עם זה. האוקראינים עשו בחירה לפני 80 שנה, הצלנו יהודים ולכן יש בינינו חסידי אומות אולם".